Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

De nieuwe tarieven bij Ster voor 2024 zijn bekend. In een online uitzending over ontwikkelingen in de mediawereld en nieuwe programma’s bij de NPO presenteerden de salesmanagers van Ster het nieuwe aanbod. Het reclamejaar 2024 staat in het teken van grote sportevenementen dicht bij huis, de toevoeging van regionale reclame, stabilisering van de prijzen en eenvoud in het kortingsaanbod.  

 

Het evenement Ster in 2024 is hier terug te kijken.

ONTWIKKELINGEN EN KANSEN BIJ STER IN 2024

In de online uitzending stond Ster stil bij recente en komende ontwikkelingen in de mediawereld zoals de hoge vraag naar tv-reclameruimte, de stijgende vraag naar radioreclameruimte, de algemene trend waarbij lineair kijken verschuift naar online kijken en de introductie en impact van het Nationaal Media Onderzoek.  

Ook werden de programmakansen van 2024 uitgelicht, met aandacht voor terugkerende kijkcijfersuccessen, nieuwe programmakansen en vooral de grote sportevenementen die dicht bij huis zullen plaatsvinden. Het EK voetbal vindt aanstaande zomer in Duitsland plaats en de Olympische Zomerspelen in Parijs. Gezien het grote bereik en de verwachting dat dit onder het Nederlands publiek zal gaan leven, is dit voor veel merken interessant. 

REGIONALE ZENDERS TOEGEVOEGD AAN STER-AANBOD

Per 1 januari 2024 breidt Ster daarnaast haar aanbod uit met 13 regionale omroepen en AT5. Ster vindt het waardevol om deze omroepen op televisie en radio aan haar portfolio toe te voegen. De regionale zenders leveren merken extra bereik op bij een relevant en breed publiek. Meer over het regionale aanbod van Ster is hier te lezen.

Stabilisering van de TV-tarieven

De belangrijkste uitgangspunten voor het nieuwe Ster-aanbod in 2024 waren stabilisering van de prijzen en meer eenvoud in het kortingsaanbod. Uitgangspunten die voortkomen uit gesprekken met klanten van Ster.  

Voor de prijzen houdt dit concreet in dat de basisprijs op televisie zal dalen van 695 euro naar 660 euro per GRP. Voor merken betekent dit echter niet per definitie dat ze volgend jaar goedkoper uit zijn op televisie. Vanwege de hoge vraag naar de specifieke inkoopoptie waarmee klanten zelf kunnen bepalen waar en wanneer hun tv-commercial wordt uitgezonden, zal die optie in prijs stijgen. Voor merken betekent dit dat ze volgend jaar in hun kosten kunnen dalen, stijgen of gelijk blijven, afhankelijk van hun keuzes in inkoopopties. Om meer eenvoud en flexibiliteit te bieden is de kortingsopzet aangepast en versimpeld.  

PRIJSDALINGEN op Radio, gelijke prijzen onlne 

Kijkend naar het radio-aanbod dalen hier voor 2024 bijna alle prijzen. Enkel het combinatiepakket voor de doelgroep 25-54 op NPO Radio 2 en 3FM stijgt licht. Alle andere zenders en pakketten worden goedkoper. Dat geldt ook voor de optie waarmee klanten zelf bepalen waar en wanneer hun radiocommercial wordt uitgezonden. Daarnaast komt ook hier meer eenvoud: de inkoopopties worden teruggebracht van 7 naar 4 pakketten.  

Voor online geldt dat de prijzen gelijk blijven aan de toegankelijke prijzen van 2023. Op dit moment zijn de online inkoopmogelijkheden voor programma's van de publieke omroep enkel beschikbaar voor partijen van algemeen nut.  

Meer over ster in 2024

Elk jaar blikt Ster in een online programma vooruit naar het nieuwe mediajaar en presenteert zij haar optimalisaties in inkoopmogelijkheden. In ca. een half uur ben je helemaal bijgepraat over de ins en outs voor Ster in 2024. Je kunt je hier aanmelden om het online event terug te kijken:

Meer informatie over het aanbod van Ster in 2024 kun je hier terugvinden.

Meer weten?

Meer weten?

Gerben Teela

salesmanager
+31 35 672 55 78 gerben.teela@ster.nl

Vul je voornaam in.
Vul je achternaam in.
Vul je e-mail in.
Vul je telefoonnummer in.
Vul je voornaam in.
Vul je achternaam in.
Vul een geldig e-mailadres in.

Meer over Ster

Dit is Ster in 2024

Ster neemt verkoopactiviteiten over van ORN

Ster realiseert 49 miljoen euro meer dan begroot, maar luidt noodklok