Succesvolle strategie voor kinderadverteerders; zet tv overdag en 's avonds in

Apenheul is uitgegroeid tot een van de bekendste dierenparken van ons land. De merkbekendheid van het Apeldoornse park is groot. Maar om ook merkvoorkeur en bezoekintentie onder ouders en kinderen te creëren is de inzet van tv een bepalende factor. Voor producten gericht op kinderen geldt dat een gecombineerde media-aanpak van overdag en ’s avonds goed werkt. Overdag commercials inzetten voor kinderen en hun meekijkende ouders. En ‘s avonds – als er tijd is om het product of toegangskaartje online aan te schaffen – opnieuw uitzending voor de ouders. En dat is uitstekend gelukt.

Bekijk de gehele case hier.

 

resultaten

581.000
Een recordaantal van 581.000 bezoekers
30%
Dat is een stijging van 30% ten opzichte van het jaar daarvoor
7,3
is het gemiddelde rapportcijfer voor de commercial
28%
de commercial zet 28% van de kijkers aan om het dierenpark te bezoeken

succesfactoren

“Apenheul is een fantastisch park, dat weet iedereen in Nederland, maar we moeten net dat zetje geven om het park ook daadwerkelijk te komen bezoeken. Daarom hebben we bewust gekozen voor een commercial op tv midden in ons hoogseizoen, de zomervakantie. Voor ons heeft de combinatie van tv overdag en ’s avonds heel goed gewerkt. Het bereiken van (meekijkende) ouders is voor ons uitermate belangrijk.”

Susan Fledderus

Marketing & Communicatie Manager, Dierenpark Apenheul

ook interessant

DigiBirds

Verkoopsucces DigiBirds na inzet op Zapp(elin)

Van Gils

Van Gils: prachtige commercial en uitgekiende timing zorgen voor impactvolle campagne

 

Meer weten?

Neem direct contact met ons op.

Hendrien van Putten
receptioniste