Verkoopsucces DigiBirds na inzet op Zapp(elin)

‘We tjilpen, we zingen, we bewegen’. Dat zijn DigiBirds, de nieuwe interactieve speelgoedvogeltjes die een rage zijn onder meisjes. Bij de Nederlandse lancering in juli 2014 is direct een tv-campagne op kinderzender Zapp(elin) ingezet om de verkoop aan te jagen. En dat is meer dan goed gelukt. Zo goed zelfs dat de tv-commercial enkele weken ‘off air’ gehaald moest worden omdat DigiBirds in de winkels totaal uitverkocht waren!

DigiBirds zijn interactieve, kleurrijke vogeltjes die 24 liedjes kunnen zingen en echt tot leven komen in de palm van je hand. Je kunt ze activeren door naar ze te fluiten. Maar hoe laat je een doelgroep, die overladen wordt met nieuw speelgoed, kennismaken met deze leuke vogeltjes? Voor DigiBirds bleek het een uitstekende strategie om direct vanaf de introductie in Nederland in te zetten op Zapp(elin) met een campagne in 4 flights (tussen juli en december).

Bekijk de gehele case hier.

 

resultaten

50%
eind november al een geholpen merkbekendheid van 50%. Dit is ongekend hoog in zo'n korte tijd
100%
DigiBirds totaal uitverkocht na enkele weken
9/2014
het bestverkochte speelgoed in de Benelux
35%
de commercial is voor 35% van de respondenten overtuigend

succesfactoren

“Als Zapp bij ons thuis aanstaat, kijken mijn vrouw en ik vaak mee met onze kinderen. Met name SpangaS en Vrijland zijn favoriet. Als dan uit de AdMeasure test blijkt dat de helft van de ouders DigiBirds na het zien van de commercial leuk vindt voor zijn of haar kinderen, dan ben ik daar heel tevreden mee”

John Boeyen

Spectron Toy Company, importeur van DigiBirds

ook interessant

Van Gils

Van Gils: prachtige commercial en uitgekiende timing zorgen voor impactvolle campagne

Karwei

Logo continu tonen in tv-commercial leidt tot groei op merkbekendheid

 

Vragen?

Of meer weten? Neem dan direct contact met mij op.

Tom van Bentheim
digital planner