Bewuste keuze lange-termijncampagne door programmering NPO Zapp(elin)


Hooi Hooi! Luxe logeren bij de boer. Steeds minder kinderen en volwassenen hebben binding met het platteland en het boerenbedrijf. Vooral kinderen in de stad weten nog maar weinig over waar ons voedsel vandaan komt en de rol die boeren daarin spelen.

FarmCamps heeft een succesvol concept ontwikkeld om een duidelijker beeld te schetsen van de gemiddelde Nederlandse boer, zowel bij volwassenen als de kinderen. Luxe tenten op een boerderij, waar ouders met kinderen tot 12 jaar op een leuke, interactieve manier veel leren over het boerenleven en tegelijkertijd kunnen bijkomen van alle drukte.

Strategie
De inzet van televisie als onderdeel van hun totale campagne is heel succesvol. FarmCamps heeft gekozen voor herhaaldelijke inzet bij Ster in plaats van een éénmalige samenwerking. De reden om rondom de kinderprogrammering van NPO Zapp(elin) te adverteren is drieledig:

  1. NPO Zapp(elin) biedt een sterk bereik op de doelgroep kinderen en ouders.
  2. De kwalitatieve programmering straalt af op FarmCamps.
  3. De gedachte van de programmering van NPO Zapp(elin) sluit heel goed aan op die van FarmCamps. Beide partijen bieden entertainment met een stukje educatie.

resultaten

12%
Stijging merkbekendheid
36%
Stijging omzet
 
 

Uiting
FarmCamps wilde hun concept op een leuke manier onder de aandacht brengen bij ouders én kinderen, zonder belerend over te komen. Ze hebben hierbij heel bewust gekozen voor een heel vrolijke commercial, die de aandacht trekt en de kijkers weet te boeien. Uit de commercialtest (AdMeasure) is ook gebleken dat de kernboodschap (logeren bij de boer, kinderen mogen helpen op de boerderij, boeken kan op www.FarmCamps.nl) heel duidelijk is overgekomen. Belangrijkste learning hierbij is dat het werkt om de kinderen aan het woord te laten.

 
 

“We zetten bewust herhaaldelijk in bij Ster. Eerdere afwezigheid op televisie resulteerde direct in minder (website)bezoeken en boekingen. Ook de 'kwaliteit' van de websitebezoekers is verhoogd; het percentage consumenten dat een reservering maakt na het bezoeken van de website is gestegen.”

Nicolas van Bekkum

CCO FarmCamps

succesfactoren

ook interessant

DigiBirds

Verkoopsucces DigiBirds na inzet op Zapp(elin)

Vingino

Laat je merkbekendheid groeien: zet in als anderen dat niet doen.

YoungCapital

Top-selectief-jongerenpakket van Ster works!

 

Meer weten?

Neem direct contact met ons op.

Remco Verweij
accountmanager