Specifiek inkopen rondom relevante programma's wérkt

Specifiek inkopen rondom relevante programma's wérkt. Met de slogan ‘Futurum weet wat de echte fietser beweegt’ is meteen duidelijk waar het in de commercial om gaat; fietsen, mountainbiken en alle onderdelen die je daarvoor nodig hebt. Een slimme zet om deze tv-commercial in te zetten rondom programma’s met en over de Tour de France. Dat levert direct forse traffic naar de website én hogere merkbekendheid onder fietsliefhebbers op.

Bij Ster doen we continu onderzoek, zodat adverteerders maximaal rendement kunnen halen uit hun media-inspanning. Zo weten we uit meerdere onderzoeken dat een tv-commercial die wordt uitgezonden rondom hooggewaardeerde en relevante programma’s effectiever is. Ook de creatie van de commercial draagt bij aan het behalen van communicatiedoelstellingen.

Bekijk de gehele case hier.

 

resultaten

91%
geeft aan dat duidelijk is dat het over fietsartikelen gaat
79%
geeft aan dat duidelijk is dat het een commercial van FuturumShop is
+
Specifieke inkoop
+
Relevant umfeld (sport)

lees ook

De effectieve inzet van tv-campagnes

“Het inkorten van de commercial en het toevoegen van ons logo in beeld resulteerde direct in een verbeterde respons op onze spot. Als online aanbieder van fietsbenodigdheden werkte het uitstekend om onze commercial specifiek in te zetten rond Tour de France programmering. Het websitebezoek is in die maand met 45% gestegen en onze merkbekendheid onder fietsliefhebbers met 36%. Bovendien leidde de specifieke inkoop rondom de Tour tot een mooie conversie van +50% GRP’s onder fietsliefhebbers. Al met al een resultaat om trots op te zijn.”

Harmen van der Meulen

Directeur FuturumShop

ook interessant

DigiBirds

Verkoopsucces DigiBirds na inzet op Zapp(elin)

Karwei

Logo continu tonen in tv-commercial leidt tot groei op merkbekendheid

Van Gils

Van Gils: prachtige commercial en uitgekiende timing zorgen voor impactvolle campagne

 

Meer weten?

Neem direct contact met ons op.

Sheng Song
research consultant