Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Je logo duidelijk in je tv-commercial laten zien: effectief of niet? KARWEI was - net als Ster - benieuwd naar de effecten van logogebruik in de praktijk. Wat betekent het duidelijk tonen van je logo voor je merkbekendheid?

resultaten

27%

De tv-commercial met logo laat een groei van 27% zien op de afzender

6,9

Beide commercials scoren een 6,9 qua waardering

40%

Het verschil tussen commercial met logo en zonder logo is hier maar liefst 40%

+

Het in beeld brengen van het logo heeft geen negatief effect op gevoelsaspecten van de tv-commercial

Succesfactoren

De creatie van tv-commercials

Als adverteerder wil je met mooi, creatief werk scoren op je doelstellingen. Daarbij is het altijd zoeken naar de juiste balans tussen verhaal, boodschap en afzender. Het onderzoek van Ster AdMeasure heeft ons interessante inzichten opgeleverd. Door nog betere keuzes te maken in briefing en executie kunnen we op een eenvoudige manier het resultaat van een campagne positief beïnvloeden. Met name het duidelijker tonen van ons logo en het gebruik van onze muziek zijn tools die we conseqeuent zullen inzetten. Het AdMeasure onderzoek heeft onze vermoedens hierover bevestigd.

Ook interessant

FuturumShop