Live commercial in Ster-blok heeft zeer groot effect

De musical Soldaat van Oranje was de langstlopende voorstelling ooit in Nederland. Deze prachtige mijlpaal zetten ze samen met Ster op wel een heel bijzondere manier kracht bij. In het 7 minuten durende reclameblok van Ster op Nederland 1 werd live geschakeld naar de feestelijke gebeurtenissen die plaatsvonden na afloop van de voorstelling. Het effect van een dergelijke unieke live commercial bleek groot. Zeer groot! Zowel op originaliteit als op meerdere gevoelskenmerken én de intentie om de musical te bezoeken.

Bekijk de gehele case hier.

 

resultaten

52%
Vindt dat deze commercial duidelijk maakt dat SvO een goede kwaliteit heeft t.o.v. andere musicals
26%
Geeft aan echt enthousiast te kunnen zijn over een commercial als deze
37%
Zegt dat deze commercial aanzet om naar de voorstelling SvO te gaan
30%
Geeft aan beter over het merk te denken na het zien van de live commercial

succesfactoren

“Dat deze unieke live schakeling zo goed beoordeeld wordt, daar zijn we uiteraard heel blij mee. Want uiteindelijk gaat het ons er natuurlijk om dat naast de ruim 1,2 miljoen mensen die de musical al gezien hebben, ook anderen geïnteresseerd raken om deze bijzondere musical te bezoeken.”

Fred Boot

Producent van Soldaat van Oranje

ook interessant

Van Gils

Van Gils: prachtige commercial en uitgekiende timing zorgen voor impactvolle campagne

AutoTrack

Jack van AutoTrack - Durven kiezen werpt vruchten af

 

Vragen?

Of meer weten? Neem dan direct contact met mij op.

Albert Koops
yieldmanager display