Prachtige commercial en uitgekiende timing zorgen voor impactvolle campagne

Van Gils kleedt het Nederlands voetbalelftal. In aanloop naar het WK in Brazilië kwam het Nederlandse herenmerk met een nieuwe retailcollectie én een nieuwe campagne. Last minute besloten zij om van een viral een tv-commercial te maken.

De prachtige tv-commercial waarin leeuwenfluisteraar Kevin Richardson, gekleed in Van Gils, in Zuid-Afrika voetbalt met leeuwen, hebben zij heel gericht op tv ingezet: slechts vier uitzendingen rondom het WK 2014, maar met groots effect. Zowel creatie en beleving van de commercial als een uitgekiend momentum dragen bij aan de hoge impact van de commercial.

Bekijk de gehele case hier.

 

resultaten

7,4
Rapportcijfer dat de commercial van het Nederlands publiek krijgt
82%
Vindt de commercial origineel
60%
Ziet duidelijk dat deze commercial over herenkleding gaat
27%
"Van Gils heeft goed kwaliteit i.v.m. andere herenkledingmerken"

succesfactoren

“Ik vind het echt een prachtige film geworden. Zo mooi dat we alsnog hebben besloten om er ook een tv-versie van te maken. Ik ben trots dat ook het Nederlands publiek de uiting weet te waarderen. En dat niet alleen; door de campagne is onze merkbekendheid gestegen en daar doen we het natuurlijk voor.”

Robert Meijer

CEO van Van Gils

ook interessant

Soldaat van Oranje

Live commercial in Ster-blok heeft zeer groot effect

FuturumShop

Specifiek inkopen rondom relevante programma's wérkt

Retailadverteerder

Halfjaar niet (adverteren) op tv leidt tot forse daling top of mind merkbekenheid

 

Meer weten?

Neem dan direct contact met mij op.

Noortje Lankhaar
research consultant