Laat je merkbekendheid groeien: zet in als anderen dat niet doen

Kindermerken uit de fashionbranche adverteren (nog) weinig op televisie. Een mooie kans om op te vallen als je dit als adverteerder uit deze branche juist wél doet. Daarom presenteerde Vingino in het najaar van 2015 hun nieuwe collectie via televisie. En dat bleef niet onopgemerkt. Het zorgde voor een forste toename van hun merkbekendheid.

Bekijk de gehele case hier.

 

Resultaten

67%
share of voice (relatieve campagnegrootte) onder 6-12-jarigen
36%
noemt Vingino spontaan als bekend kinderkledingmerk
67%
vindt de commercial mooi gemaakt
50%
vindt de commercial origineel

Succesfactoren

“In 2015 hebben we voor het eerst NPO Zapp toegevoegd aan onze tv-inzet en dat is zeer goed bevallen. We kiezen voor adverteren op de publieke kinderzender vanwege de kwalitatieve programmering, het feit dat NPO Zapp marktleider is onder kinderen en vanwege het hoge bereik onder ouders. Maar niet in de laatste plaats vanwege het goede gevoel dat we hebben bij Ster.”

Karlijn Koekoek

Marketing en PR, Vingino

Ook interessant

Van Gils

Van Gils: prachtige commercial en uitgekiende timing zorgen voor impactvolle campagne

Retailadverteerder

Halfjaar niet (adverteren) op tv leidt tot forse daling top of mind merkbekenheid

Apenheul

Succesvolle strategie voor kinderadverteerders; zet tv overdag en 's avonds in

 

Vragen?

Heb je vragen of wil je meer weten over deze case? Neem dan direct contact met mij op.

Noortje Lankhaar
research consultant