Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de NPO
Gratis media-advies

Transparantie is voor Ster een belangrijk onderwerp. Het is voor ons van groot belang dat klanten weten waar ze aan toe zijn. Daarom zijn wij open over ons beleid en onze tarieven en maken wij bijvoorbeeld geen gebruik van achterafbetalingen. Ster maakt zich hard voor een mediawereld waarin duidelijkheid en openheid speerpunten zijn. Op de hoogte blijven of meepraten over het laatste nieuws rondom transparantie? Hieronder vind je verschillende artikelen over dit onderwerp, van binnen en buiten Ster.

Adformatie: Frank Volmer over 2021

Ster-directeur Frank Volmer sprak met Maarten Hafkamp van Adformatie over 2021: de ontwikkelingen bij Ster en in de markt en de gevolgen hiervan voor adverteerders. Een van zijn verwachtingen is dat de tarieven van radioreclame bij Ster zullen dalen....

Ook in 2021 voordeel met logisch aandeel bij Ster

Ook in 2021 kunnen merken gebruikmaken van het aanbod van Ster waarbij zij minder betalen op het moment dat ze minimaal een kwart van hun tv- en/of radiocampagnes inzetten bij Ster.

Nederlands MediaNieuws: Onderzoek geldstromen mediabranche afgelast

In 2019 heeft minister Slob toegezegd een marktbreed onderzoek uit te uitvoeren naar de bonuscultuur (surco / kickbacks) in de mediabranche. In 2020 ziet hij daar vanaf.

Frank Volmer bij Dutch Media Week

Humberto Tan interviewde Ster-directeur Frank Volmer tijdens Dutch Media Week over de salespower van media.

Frank Volmer BM Talk

Frank Volmer bij BM Talk

Ster-directeur Frank Volmer was te gast bij BM Talk om te praten over Ster in het bewogen mediajaar 2020. In dit interview praat hij onder meer over de media-industrie, achterafbetalingen en het zogenaamde ‘logisch aandeel’.

Adformatie: Frank Volmer over onder meer het logisch aandeel

Maarten Hafkamp interviewde Ster-directeur Frank Volmer voor Adformatie over het logisch aandeel dat Ster in 2020 introduceerde, achterafbetalingen en de gevolgen van de keuze van Ster om met deze betalingen te stoppen.

FD: Waar is die bonus voor het mediabureau nou goed voor?

Het Financieele Dagblad publiceerde een artikel over de impact van de transparante tariefstructuur die Ster hanteert. Ster-directeur Frank Volmer wordt hier meermaals in genoemd.

FBI-onderzoek naar inkooppraktijken mediabureaus

Mede naar aanleiding van de ANA Papers is de FBI in 2018 een strafrechtelijk onderzoek gestart naar intransparante media-inkooppraktijken. Het onderzoek zou zich vooral richten op de praktijken in digitale media en de kortingen die mediabureaus zouden...

Zigt over wat de vergoedingen van mediabureaus voor merken betekenen

Joost Istha (ZIGT) reageert in een blog op de uitspraak van Ster-directeur Frank Volmer dat er mogelijk 175 miljoen euro aan achterafbetalingen rondgaat in Nederland. In het blog zet hij in vier punten uiteen wat dit voor merken betekent.

MarketingReport: Frank Volmer over de beleidswijziging van 2018 en achterafbetalingen

MarketingReport sprak met Ster-directeur Frank Volmer over de wijziging van het commercieel beleid van Ster in 2018. 'Prijs is nu een gegeven, het gaat weer waar het écht om draait: de inhoud en doelstellingen.'

McKinsey & Company - Openheid in adverteerdersland: Transparantie in mediakortingen stimuleert groei

Sarah Armstrong, Joe Regenbogen, Rachael Schaffner en Robert Tas schreven voor McKinsey & Company over openheid in mediakortingen. In dit artikel beschrijven ze vier stappen naar meer transparantie.

MarketingTribune: Frank Volmer: 'Onzin dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet verliest'

MarketingTribune interviewde Ster-directeur Frank Volmer over de in 2018 geïntroduceerde tariefstructuur van Ster en de impact hiervan.

De Loi Sapin: de Franse mediawet die achterafbetalingen verbiedt

In Frankrijk zijn achterafbetalingen bij wet verboden. In Februari 2017 wordt er een nieuw artikel aan deze wet toegevoegd met betrekking tot online adverteren.

MarketingFacts: De ANA Papers in Nederlands perspectief

In de ANA Papers werd (het gebrek aan) transparantie in de mediawereld internationaal in kaart gebracht. MarketingFacts zette de ANA Papers in een Nederlands perspectief.

Adformatie: De ANA-Papers #1: De grote zwendel in online media

De Association of National Advertisers (ANA) heeft in 2016 de ANA Papers gepubliceerd. De conclusies in deze ANA-papers zijn hard: transparantie blijkt grotendeels te ontbreken. Adformatie schreef er een artikel over.

Emerce: Column van Ruud Hendriks over achterafbetalingen

Ruud Hendriks schreef voor Emerce een column over achterafbetalingen. 'Surcommission is vandaag de dag een middel geworden waarmee alle partijen zich in de vingers snijden.'

Heb je andere vragen over ons transparante beleid of kan je een artikel niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op via de algemene contactinformatie.