De luistercijfers mei-juni brengen een hittegolf aan radiocijfers en -weetjes. Mis deze radio facts niet en doe je voordeel met de mooie resultaten van de publieke radiozenders:

  • Om de zakelijke doelgroep te bereiken moet je bij NPO Radio 1 zijn. De zender stijgt in mei-juni met 0,9 procentpunt aandeel op B-to-B ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In vergelijking met de afgelopen meetperiode is dat zelfs 2,1 procentpunt.
  • NPO Radio 1 is in de avond (vanaf 19.00 uur) ruimschoots marktleider op de doelgroepen 10+ (14,0%) en B-to-B (15,7%).

  • NPO Radio 2 is de grootste stijger in mei-juni; de zender scoort maar liefst 1,1 procentpunt aandeel hoger dan dezelfde periode vorig jaar.
  • NPO Radio 2 is de grootste stijger in mei-juni; de zender scoort maar liefst 1,1 procentpunt aandeel hoger dan dezelfde periode vorig jaar.

  • NPO Radio 2 is de snelste stijger op de doelgroep 20-34 jaar; in vergelijking met vorig jaar is het luistertijdaandeel verdubbeld!

  • Gijs 2.0 en Stenders scoren erg goed op NPO Radio 2; in vergelijking met vorig jaar is het gemiddeld aantal luisteraars in de middag enorm gestegen.

  • NPO Radio 2 en NPO 3FM hebben de trouwste luisteraars onder de doelgroepen 20-49 en 25-59 jaar. Maak hier gebruik van en bouw snel veel contacten op!

  • Van de top 20 best beluisterde radiozenders bereik je de doelgroep 20-49 jaar het meest gericht via NPO 3FM.

  • Bereik NPO 3FM onder jongeren neemt toe. Richt je je op jongeren tussen 10-19 en 20-34 jaar? Zet NPO 3FM in!

  • Met NPO 3FM bereik je ook hogere sociale klassen én de zakelijke doelgroep heel gericht.

Zin om radio in te zetten? Neem contact op met een van onze accountmanagers over de mogelijkheden!

 

Geschreven door

Rick Hoving
projectleider innovatie