Social media pitch

De top 10 voor de Ster Gouden Loeki 2015 is bekend.

Samenvatting

De top 10 voor de Ster Gouden Loeki 2015 is bekend. Albert Heijn, Jumbo, Centraal Beheer Achmea, Fiat, Interpolis, KPN, Heineken, WNF en Unox staan in de finale. Vanaf nu tot en met 18 januari 2016 kan het Nederlands publiek online stemmen op zijn of haar drie favoriete commercials uit de top 10 via stergoudenloeki.nl. Donderdagavond 21 januari wordt in de Melkweg in Amsterdam de prestigieuze reclamepublieksprijs uitgereikt.

Detail

De top 10 van de Ster Gouden Loeki 2015 in willekeurige volgorde:

TitelAdverteerderReclamebureau
Meneer Van Dalen neemt afscheidAlbert HeijnTBWA\Neboko
SnackbarJumboAlfred
WelkomCentraal Beheer AchmeaDDB & Tribal Amsterdam
Blue pillFiatThe Richards Group
EchoInterpolisFHV BBDO
BeeldbellenKPNN=5
FeestjeCentraal Beheer AchmeaDDB & Tribal Amsterdam
Nature's WonderHeinekenTBWA\Neboko
Aarde op 1Wereld Natuur Fonds-
Soep in ZakUnoxTBWA\Neboko

In het stemproces is de rol van een onafhankelijk publiekspanel veel groter geworden. Sinds dit jaar kiest een representatief en omvangrijk publiekspanel van GfK ieder kwartaal 10 winnaars. Dit levert aan het einde van het jaar 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel voorgelegd. Met als resultaat deze mooie top 10. De uiteindelijke winnaar van de Ster Gouden Loeki 2015 wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek dat vanaf nu tot en met 18 januari online kan stemmen op stergoudenloeki.nl. Wil je weten hoe het stemproces precies werkt, kijk dan hier.

Over Ster

Ster is al 50 jaar een professionele partner voor adverteerders, media- en reclamebureaus. Ster exploiteert reclamezendtijd op de televisie- en radiozenders en de websites van de publieke omroep, levert kwaliteit voor de adverteerder en zendt reclame uit met respect voor het Nederlands publiek.