Social media pitch

Frank Volmer nieuwe directeur Ster

Frank Volmer nieuwe directeur Ster

Detail

Het bestuur van Ster is verheugd dat Frank Volmer per 1 september 2016 start als algemeen directeur bij Ster.

Volmer heeft een jarenlange staat van dienst bij de Telegraaf Media Groep (TMG) waar hij heeft gewerkt in diverse managementposities. Zijn laatste functie was Algemeen Directeur Landelijke Media van TMG. Sinds zijn vertrek bij TMG heeft hij gewerkt als interim-directeur in de mediabranche.

Met zijn ervaring in de media en goede contacten in het speelveld van Ster ziet het bestuur Volmer als de aangewezen persoon om Ster te leiden. Zijn bewezen leiderschap in de veranderende mediawereld is voor Ster van groot belang bij het volbrengen van haar opdracht: het realiseren van een significante bijdrage aan de mediabegroting van het Ministerie van OCW met de verkoop van reclame op publieke media, nu en in de toekomst.

Sam van der Feltz, voorzitter bestuur: “Ik ben zeer ingenomen met Frank Volmer als nieuwe directeur van Ster. Hij brengt ons een frisse blik van buiten en uitstekend inzicht in het mediagedrag van consumenten. Bovendien heeft hij een goed gevoel voor de bijzondere positie waarin Ster opereert; binnen de mediawet op het snijvlak van commercie en het publieke domein. Het bestuur ziet de toekomst van Ster onder zijn leiding met veel vertrouwen tegemoet.”

Frank Volmer: “De omvang, de kwaliteit en de diversiteit van het bereik van de publieke omroep is zo enorm. Om met Ster dat bereik te blijven ontsluiten voor adverteerders in de snel veranderende markt is een enorm mooie uitdaging. Ik heb er heel veel zin in om in dat speelveld een rol van betekenis te mogen spelen."

Na het vertrek van Arian Buurman in januari 2016 heeft Cees van Steijn als ad interim-directeur de dagelijkse leiding bij Ster op zich genomen. Het bestuur dankt Cees voor zijn bijdrage aan Ster de afgelopen maanden.

Over Ster

Ster is al 50 jaar een professionele partner voor adverteerders, media- en reclamebureaus. Ster exploiteert reclamezendtijd op de televisie- en radiozenders en de websites van de publieke omroep, levert kwaliteit voor de adverteerder en zendt reclame uit met respect voor het Nederlands publiek.