Netto basisprijs

Voor digitale advertenties als banners en online video’s hanteren we per formaat een vaste prijs. Alle prijzen zijn in onderstaand overzicht te vinden, nieuwe formaten die beschikbaar komen worden zodra dat kan aan het overzicht toegevoegd. Ster hanteert een maandindex en marktindex. Voor de actuele indexen, zie de pagina Plannersinformatie of neem contact op met je accountmanager.

Targetingopties

Om jouw online reclamecampagne gericht in te zetten op de juiste kanalen, kan het interessant zijn om gebruik te maken van onze targetingmogelijkheden. We bieden specifieke opties om te targeten op tijd, doelgroep, kijkcijferknallers, context en device.

Time: met deze optie kan je jouw online reclamecampagne specifiek richten op dag of tijd.

Doelgroep: met deze optie wordt jouw digitale campagne uitgeplaatst voor programma’s en op sites die hoog scoren binnen jouw doelgroep.

Kijkcijferknallers: jouw digitale reclamecampagne wordt uitgeplaatst bij de meest populaire online programma’s en fragmenten van dit moment.

Context: jouw campagne wordt op inhoud gekoppeld aan een bepaalde contextcategorie van een programma of webpagina, denk aan Kunst en Cultuur of Techniek en wetenschap.

Device: met deze optie kan je targeten op een bepaald device, of één of meerdere devices uitsluiten.

Targeting channels

Contexten waar op getarget kan worden:

  1. Natuur en outdoor
  2. Criminaliteit en rechtspraak
  3. Vakantie en reizen
  4. Gezondheid & Zorg
  5. Sport en fitness
  6. Kunst en cultuur
  7. Religie en geloof
  8. Politiek en beleid
  9. Huis en inrichting
  10. Koken en eten
  11. Techniek en wetenschap
  12. Economie en beleggen
  13. Muziek en festivals
  14. Opleiding en educatie
  15. Film en entertainment
  16. Royalty en celebrities
  17. Vervoer en infrastructuur
  18. Liefde & Dating
  19. Duurzaamheid & Lifestyle
  20. Spel & Quiz
  21. Beauty & Fashion
  22. Gezin & Opvoeding

Inkoopopties online: RON, ROC en ROS

Inkopen op de online kanalen van de NPO kan via Ster op verschillende manieren: inzetten op het gehele Ster-netwerk (RON, Run of Network), gericht op specifieke doelgroepen of context (ROC, Run of Channel) of bij specifieke programma’s of websites (ROS, Run of Site). Wanneer er wordt gekozen voor ROC, kan je kiezen voor een bepaalde context of een specifieke doelgroep. De context wordt met machine learning op basis van de inhoud van een aflevering of tekst op een pagina bepaald. Ster heeft verschillende context channels samengesteld waaruit gekozen kan worden bij deze inkoopoptie. Denk bij deze kanalen aan bijvoorbeeld Natuur en outdoor, Vakantie en reizen, Gezondheid en zorg of Liefde en dating.

INKOOPOPTIE-INDEX KWARTAAL 4

Q4 Video zonder consent

Secondes

RON

ROC

ROS

5-6

€      9,00

 €      9,90

 €    10,80

10

 €    14,40

 €    15,84

 €    17,28

15-20

€    19,80

 €    21,78

 €    23,76

25

€    27,00

 €    29,70

 €    32,40

30

€    36,00

 €    39,60

 €    43,20

31-36

€    50,40

 €    55,44

 €    60,48

 

Q4 Kids no-consent

Secondes

RON

ROS

5-6

€      6,90

€      8,28

10

€    11,04

€    13,25

15-20

€    15,18

€    18,22

25

€    20,70

€    24,84

30

€    27,60

€    33,12

31-36

€    38,64

€    46,37

 

Q4 Met consent display

Formaten

RON

ROC

ROS

iAB

€   2,50

 €   3,00

 €   3,50

Halfpage ad

€   5,00

 €   6,00

 €   7,00

Midscroller

€   5,00

 €   6,00

 €   7,00

Interstitial

€   7,50

 €   9,00

 € 10,50

 

Selectpakket Charitatief

Netto basisprijs: €24,- o.b.v. 30 seconden*
  • Ster deelt in (RON)
  • Geen garantie op uitlevering
  • Geen mogelijkheid tot optimalisatie
  • Geen uitsluiting van devices
  • Adverteerders moeten in het bezit zijn van het CBF- of RfB-keurmerk
* Per kwartaal publiceren we nieuwe videotarieven. Bovenstaande tarieven gelden voor Q4 2019. Uitlevering standaard op alle devices. 

Bekijk tarieven voor 2020 in de brochure voor 2020.