Netto basisprijs

De netto basisprijs per GRP (contactmoment per 1% bereik in de doelgroep) is € 490. De verschillende inkoopopties voor tv zijn hieronder te vinden. We hanteren een marktindex en maandindex, beide hebben invloed op de totaalprijs. Vraag je accountmanager om informatie of bekijk onze pagina met plannersinformatie.

 

Vaste kosten per spot

In plaats van je reclamecampagne inzetten in bepaalde tijdsblokken, kan je ook rondom specifieke programma’s adverteren. Met de optie Vaste kosten per spot kies je zelf je reclameblok en ben je verzekerd van een vaste prijs. De prijs wordt bepaald op basis van de lengte van de spot, de prijzen in onze dagschema’s zijn de prijzen op basis van 30 seconden.

 

Inkopen op basis van vaste kosten per spot kan met de volgende upgrades verfijnd worden:

Voorkeurspositie: Met deze upgrade koop je de door jou gewenste positie in het blok (ook mogelijk bij Kids Your Time).

Actuele nieuwsspot: Met deze upgrade kun je inhaken op de actualiteit met flexibiliteit tot 2 uur voor uitzending (ook mogelijk bij Kids Your Time).

 

Vaste kosten per GRP

Prime Time: Ster deelt in tussen 18.00 uur en 24.00 uur. De campagne duurt minimaal 5 dagen en is gericht op minimaal 10 contactmomenten per 1% bereik in de doelgroep.

 

Stertime: Ster deelt in over de hele dag. De campagne duurt minimaal 5 dagen en is gericht op minimaal 5 contactmomenten per 1% bereik in de doelgroep.

 

Day & Night: Ster deelt in voor 18.00 uur en na 24:00 uur. De campagne duurt minimaal 5 dagen en is gericht op minimaal 5 contactmomenten per 1% bereik in de doelgroep.

 

Stopper: Ster deelt in over de hele dag. De minimale looptijd is 14 dagen binnen een kalendermaand en is gericht op minimaal 50 contactmomenten per 1% bereik in de doelgroep. De adverteerder ontvangt vooraf geen uitzendschema, de spots worden drie dagen voor uitzending voortschrijdend geboekt en er is geen zekerheid op uitplaatsing.

 

Stopper maatwerk: je deelt geeft zelf 6 aaneengesloten uren aan waarop de campagne uitgezonden zal worden. De minimale looptijd is 14 dagen binnen een kalendermaand en is gericht op minimaal 50 contactmomenten per 1% bereik in de doelgroep. De adverteerder ontvangt vooraf geen uitzendschema, de spots worden drie dagen voor uitzending voortschrijdend geboekt en er is geen zekerheid op uitplaatsing.

 

Kansspel: Ster deelt in tussen 19.00 uur en 01.00 uur. De campagne duurt minimaal 5 dagen en is gericht op minimaal 5 contactmomenten per 1% bereik in de doelgroep.

 

Alcohol: Ster deelt in tussen 21.00 uur en 02.00 uur. De campagne duurt minimaal 5 dagen en is gericht op minimaal 10 contactmomenten per 1% bereik in de doelgroep.

 

Spreiding binnen Prime Time, Stertime en Day & Night

Spots die je geboekt hebt via de opties Prime Time, Stertime en Day & Night worden gespreid over je campagneweken ingedeeld. Je kan ook kiezen voor een minder gelijkmatige spreiding van je campagne, je krijgt dan korting op de gekozen inkoopoptie.

 

Your Time

Als je kiest voor Your Time, dan kies je je eigen blokken. Hieraan kun je diverse upgrades toevoegen.

Voorkeurspositie: Je koopt de door jou gewenste positie in het blok.

Hotspot: Je krijgt voorrang op indeling in het door jou gewenste blok.

 Roadblock: Plaatsing van je tv-commercial rondom hetzelfde tijdstip op álle publieke zenders.

Actuele nieuwsspot: Inhaken op de actualiteit met flexibiliteit tot twee uur voor uitzending.

 

Selectpakketten & goede doelen

Zakelijk: Ster deelt in op NPO 1 en NPO 2 tussen 18.00 uur en 02.00 uur. De campagne duurt minimaal 5 dagen en is gericht op minimaal 5 contactmomenten per 1% bereik in de doelgroep.

 

Jongvolwassenen: Ster deelt in op NPO 3  tussen 19.00 uur en 02.00 uur. De campagne duurt minimaal 5 dagen en is gericht op minimaal 5 contactmomenten per 1% bereik in de doelgroep. Ster bepaalt of de adverteerder gebruik kan maken van deze inkoopoptie.

 

Senioren: Ster deelt in op NPO 1 (tot 18.00 uur) en NPO 2 (tot 24.00 uur). De campagne duurt minimaal 5 dagen en is gericht op minimaal 5 contactmomenten per 1% bereik in de doelgroep.

 

Charitatief: Ster deelt in over de hele dag. Adverteerders moeten in het bezit zijn van een CBF-keurmerk of een ANBI-status hebben. De campagne duurt minimaal 5 dagen en is gericht op minimaal 5 contactmomenten per 1% bereik in de doelgroep.

 

Bekijk de gehele tariefkaart met alle prijzen in de Brochure 'Aanbod 2019' inclusief verkoopvoorwaarden.

 

Ster & Cultuur

Organisaties in de culturele sector kunnen gebruik maken van speciale advertentiemogelijkheden met een scherpe prijs via onze exclusieve partner Cultuur Enzovoorts. Organisaties die een voorstelling, boek, festival, film of ander cultureel product of evenement aanbieden kunnen direct bij Cultuur Enzovoorts een reclamecampagne boeken op de kanalen van de NPO.

Ster & Cultuur biedt een groot bereik bij doelgroepen met een grote interesse in cultuur, reclameblokken rondom kwalitatieve programma’s op tv, radio en online, volledige service voor planning, productie en afhandeling en een scherp cultureel tarief. Actuele informatie over inkoopmogelijkheden en prijzen kan je vinden op de site van Ster & Cultuur.