Zet jouw reclame in op de juiste plek met context targeting!

Ben je op de juiste plek te zien voor jouw doelgroep? Context is key als het gaat om effectiviteit in reclamecampagnes. Daarom werken we bij Ster met context targeting.

Wat is context targeting?

Op de ruim 500 websites en in de apps van NPO kunnen advertenties vertoond worden aan de hand van context targeting. Door middel van machinelearning en algoritmes wordt de exacte inhoud van een programma vastgesteld door analyse van de 888-ondertiteling en een beschrijving van die specifieke aflevering.

Op basis van deze inhoud wordt het programma ingedeeld in één van de 22 channels die Ster heeft gecreëerd, zoals bijvoorbeeld ‘koken & eten’. Bij ieder channel passen bepaalde doelgroepen en op die manier zoek je de relevantie niet bij de historie en gegevens van de bezoeker, maar ga je de relevante kracht op inhoud baseren.

Door middel van context targeting binnen no-consent advertising wordt dus nog altijd gericht geadverteerd bij Ster. Hierbij wordt het mogelijk gemaakt om op een creatieve manier toch de juiste relevantie te kunnen bieden, zonder dat daarbij sprake is van retargeting of interesseprofielen. Ideaal voor de bezoeker en adverteerder.

Targeting channels

Contexten waar op getarget kan worden:

  1. Natuur en outdoor
  2. Criminaliteit en rechtspraak
  3. Vakantie en reizen
  4. Gezondheid & Zorg
  5. Sport en fitness
  6. Kunst en cultuur
  7. Religie en geloof
  8. Politiek en beleid
  9. Huis en inrichting
  10. Koken en eten
  11. Techniek en wetenschap
  12. Economie en beleggen
  13. Muziek en festivals
  14. Opleiding en educatie
  15. Film en entertainment
  16. Royalty en celebrities
  17. Vervoer en infrastructuur
  18. Liefde & Dating
  19. Duurzaamheid & Lifestyle
  20. Spel & Quiz
  21. Beauty & Fashion
  22. Gezin & Opvoeding

De consument wil relevantie

De consument vindt het belangrijk dat een reclame relevant en interessant is. Hoe bereik je dat als adverteerder? Door je reclame in te zetten rondom relevante inhoud en op het juiste moment.

Met context targeting wordt de juiste content bij een reclame gevonden waardoor de aandacht voor de reclame hoger is en de impact groter. De oorzaak? Relevantie. Zo kan een aflevering van Pauw over het maken van mooie reizen gaan en daarmee interessant zijn voor een adverteerder uit de reisbranche, of een 2Doc gaat over fotografie wat interessant kan zijn voor een adverteerder uit de kunst- en cultuursector.

Het combineren van contextchannels die een groter bereik hebben en kleinere channels die inhoudelijk het beste passen bij de doelgroep van je reclamecampagne levert het beste resultaat. Je accountmanager kan je adviseren over welke contextchannels het meest relevant zijn om in te zetten in welke periode.

​​​​​​​Lees meer over het krijgen van aandacht van de consument in onze whitepaper.

 

Wil je meer weten of advies?

Neem vrijblijvend contact met ons op, we helpen je graag!

Stefan Oude Wesselink
accountmanager digital