Miljoenen Nederlanders gaan er op 18, 20 én 22 mei weer voor zitten: het Eurovisie Songfestival. De NPO besteedt de hele week aandacht aan Europa's grootste muziekspektakel!

Met een scala aan Eurovisie Songfestival programma's bij de NPO - op zowel radio als televisie - kan Nederland haar hart weer ophalen. Muziek verbindt, dat bewijzen de kijkcijfers keer op keer. De halve finales trekken gemiddeld 2,3 miljoen kijkers en de finale ongeveer het dubbele. Bij marktleider NPO Radio 2 ben je ook gegarandeerd van een groot bereik. En dát biedt mooie kansen voor jouw merk. Meeliften op het succes van het muziekspektakel? Dan zijn onderstaande voorbeeldcampagnes bij uitstek geschikt om met jouw merk het Eurovisie Songfestival te claimen.

Claim het songfestival op npo radio 2

 

Claim het songfestival op tv

Voorbeeldinvestering € 12.500   Voorbeeldinvestering € 59.000
Periode 17 tot en met 22 mei   Periode 17 tot en met 22 mei
Spotlengte 20 seconden   Spotlengte 20 seconden
GRP's doelgroep 25 - 67 90   GRP'S doelgroep 25-67 100
Bereik in % 15%   Bereik in % 42%
Bereik 1.426.712    Bereik 4.072.000 
GCF 6,2   GCF 2,4

*Bereikcijfers zijn indicatief

claim het songfestival

Bekijk onze sellsheet voor meer informatie over de mooie kansen voor jouw merk bij het Eurovisie Songfestival. Interesse? Neem dan contact op met je accountmanager voor een voorstel op maat.  

Douze Points

Dankzij de overwinning van Duncan Laurence in 2019 is Nederland de host van het Eurovisie Songfestival. Op 18 en 20 mei barst het spektakel los in Rotterdam met twee halve finales, met uiteindelijk op 22 mei de grote finale. Nederland is - wederom dankzij de eerdere winst - automatisch geplaatst. Zanger Jeangu Macrooy doet met Birth of a New Age een gooi naar de overwinning. Zou het lukken, twee jaar op rij? Jan Smit, Edsilia Rombley, Chantal Janzen en Nikkie de Jager zijn er ook dit jaar weer bij. 

Het Europese liedjesfestijn weet ons continent te verbinden: zo'n 200 miljoen mensen kijken jaarlijks naar het Songfestival. In Nederland kunnen de halve finales rekenen op zo'n 2,3 miljoen kijkers en de finale ongeveer het dubbele. 

Extra programma's

De NPO besteedt veel aandacht aan het Songfestival! Natuurlijk zijn er de shows zelf, vanaf 21.00 uur op NPO 1. Maar ook veel andere programma's staan in het teken van het liedjesfestijn.

Zo worden Goedemorgen Nederland, Tijd voor MAX, De Vooravond en Op1 dagelijks live vanuit Rotterdam verzorgd. Je ziet een speciale uitzending van Beste Zangers (NPO 1), maar ook een documentaire over Jeangu Macrooy en Het Grote Songfestivalfeest (beide NPO 3). De hele week zendt NPO 3 ook Op Weg Naar Het Songfestival uit. 

Zelfs de Songfestival Top 50 - een initiatief van NPO Radio 2 - wordt uitgezonden. Je kan dit jaar écht niet om het Songfestival heen!

Meer televisieprogrammering

NPO RADIO 2

Marktleider NPO Radio 2 staat ook in het teken van het Eurovisie Songfestival. Niet alleen zenden zij live de halve finales en grote finale uit, maar al hun programma's worden in de week van 17 tot en met 22 mei live vanuit Ahoy Rotterdam uitgezonden. Ook zullen diverse artiesten live optreden.

Op 22 mei staat de zender in het teken van de Songfestival Top 50. De luisteraar bepaalt hoe de Top 50 eruit komt te zien: van 10 tot en met 14 mei kan er gestemd worden. Er zijn zelfs diverse andere landen die hebben toegezegd mee te doen aan de uitzending. 

Meer over campagnes op NPO Radio 2

Ook interessant

Grootse evenementen, groot bereik

8% korting bij match tussen mediagedrag en media-inzet

Reclamecreatie: de kracht van aanpassen