De kerstperiode staat natuurlijk in het teken van kerstcadeaus en kerstbomen, maar er is meer! Tijdens de kerstvakantie trekken veel gezinnen er een dagje op uit, maken het thuis gezellig met lekker eten en genieten volop van tijd samen voor de televisie. Een perfecte periode om reclame in te zetten! Ligt jouw product straks onder de boom? Zet in rondom de programmering van Zapp(elin)! Dat kan met ons speciale Winterpakket.

Kerstfeitjes

  • Men gaat steeds meer uitgeven aan kerst. In 2019 was dit gemiddeld €141,- per persooneen stijging van 8% ten opzichte van 2018. Het grootste deel wordt uitgegeven aan kerstcadeaus (bron: Feestdagenonderzoek Lootjestrekken.nl, 2019).
  • Steeds meer mensen trekken lootjes met kerst: zo speelde 20% secret santa in 2019, waar dit in 2018 nog 16% was!
  • Maar liefst de helft van de ouders geeft aan geïnspireerd te worden voor uitjes met de kinderen door tv-reclame (bron: I&O Research, 2019)
  • Zowel kinderen als (groot)ouders hebben veel invloed op uitstapjes. Het is dus belangrijk om in communicatie beide doelgroepen aan te spreken.
  • Ook veel grootouders gaan met hun kleinkinderen op stap. Grootouders kiezen hierbij vaker voor musea, dierentuinen, speelpark of speelbos, dan voor een bioscoop of druk pretpark. 
  • Populaire terugkerende programmas zoals Het Jeugdjournaal, CupCakeCup en Het Klokhuis worden in de periode voor kerst en de kerstvakantie gemiddeld door meer dan honderdduizend kinderen bekeken. Freeks Wilde Wereld trok in 2019 zelfs 250.000 kijkers (bron: SKO, weken 2019-48 t/m 2020-01, 3-12 jaar).

WAAROM RECLAME INZETTEN IN DE KERSTVAKANTIE?

Het kijktijdaandeel van Zapp(elin) is tijdens de kerstvakantie hoger dan gemiddeld. Veel kinderen en hun (groot)ouders kruipen voor de televisie om de leukste (kerst)programma's op NPO3 te bekijken. Door voor en tijdens de kerstvakantie reclame in te zetten bij Zapp(elin) is jouw merk top-of-mind bij de doelgroep.

Kerstprogramma's

CupCakeCup
(Beste jeugdprogramma tijdens Zapp Awards 2019)
Vanaf maandag 21 december 18:00 uur, 2 weken lang

Rudy's Kerstshow
Vanaf zondag 6 december elke dag om 18:00 uur

Kerst met de Zandtovenaar
Zaterdag 19 december

Pakketprijs

Pakket Winterpakket
Pakketprijs € 1.750
Periode  6 t/m 31 december
Spotlengte  20 seconden
GRP's 3-12 16
Aantal spots 12
Absoluut bereik 240.000 kijkers
Gemiddelde contactfrequentie 1,2
Netto bereik  12%-14%
Ouders*   
Absoluut bereik 180.000 kijkers
Gemiddelde contactfrequentie 1,2
Netto bereik 6%-8%
Grootouders*   
Absoluut bereik  200.000 kijkers
Gemiddelde contactfrequentie 1,3
Netto bereik 7%-9%

*(Groot)ouders met kind van 0-12 jaar

 

Voorwaarden

  • Uitplaatsing bij onder andere de Rudy's Kerstshow, CupCakeCup en Kerst met de Zandtovenaar.
  • Het Winterpakket heeft voorrang op reguliere pakketten (met uitzondering van Yourtime en Specifiek).
  • Ster deelt in en optimaliseert gedurende de campagne.
  • Vraag uiterlijk 3 november aan, vanaf 4 november kan de dynamische marktindex ingezet worden.
  • Maatwerk is mogelijk, vraag naar de mogelijkheden bij je accountmanager.
  • De Verkoopvoorwaarden en Algemene voorwaarden zijn van toepassing.
  • Bereikcijfers en gemiddelde contactfrequenties zijn indicatief.

Let op: alle Sintpakketten kunnen enkel worden ingezet door kidsadverteerders. Heb je hier vragen over? Neem gerust contact op!

Wil je het winterpakket inzetten?

Of wil je meer informatie en gericht advies? Neem vrijblijvend contact op!