Logo continu tonen in tv-commercial leidt tot groei op merkbekendheid

Is het wel of niet slim om je logo duidelijk in je tv-commercial te laten zien? Uit onderzoek blijkt dat het voor de doelstelling merkbekendheid aan te bevelen is om al aan het begin van de commercial het merk te noemen en het logo in beeld te brengen. Dit is misschien niet passend in elke commercial, maar het blijkt voor duidelijkheid van de afzender en merkbekendheid duidelijk effectiever te zijn. Adverteerder KARWEI was - net als Ster - benieuwd naar de effecten van logogebruik in de praktijk.

 

resultaten

27%
De tv-commercial met logo laat een groei van 27% zien op de afzender
6,9
Beide commercials scoren een 6,9 qua waardering
40%
Het verschil tussen commercial met logo en zonder logo is hier maar liefst 40%
+
Het in beeld brengen van het logo heeft geen negatief effect op gevoelsaspecten van de tv-commercial

succesfactoren

“Als adverteerder wil je met mooi, creatief werk scoren op je doelstellingen. Daarbij is het altijd zoeken naar de juiste balans tussen verhaal, boodschap en afzender. Het onderzoek van Ster AdMeasure heeft ons interessante inzichten opgeleverd. Door nog betere keuzes te maken in briefing en executie kunnen we op een eenvoudige manier het resultaat van een campagne positief beïnvloeden. Met name het duidelijker tonen van ons logo en het gebruik van onze muziek zijn tools die we conseqeuent zullen inzetten. Het AdMeasure onderzoek heeft onze vermoedens hierover bevestigd.”

Matthijs van Ewijk

Brandmanager KARWEI

ook interessant

AutoTrack

Jack van AutoTrack - Durven kiezen werpt vruchten af

Van Gils

Van Gils: prachtige commercial en uitgekiende timing zorgen voor impactvolle campagne

DigiBirds

Verkoopsucces DigiBirds na inzet op Zapp(elin)

 

Vragen?

Of meer weten? Neem dan direct contact met mij op.

Nienke Schouten
accountmanager