Benieuwd hoe andere klanten reclame-inzet bij Ster hebben ervaren? Regelmatig kijken we met onze klanten terug op het effect van hun campagne.

In onze klantcases behandelen we campagnes die radio, tv, online of een mix hiervan hebben ingezet. Zowel klanten met een groot als kleiner budget komen in de klantcases voorbij. Het inzetten van onze commercialtests, het bereiken van specifieke doelgroepen, reclame inzetten in een bepaalde context en het optimaliseren van de reclames zijn onderwerpen die in de cases worden behandeld.

Giro di Kika

De radiocampagne van Giro di Kika rondom de Tour de France heeft de verwachtingen overtroffen. Met een bescheiden budget werd er gedurende een week NPO Radio 1 aan de 'normale' marketingactiviteiten toegevoegd. Ook benieuwd naar de succesfactoren?

Royal Smilde Bakery

HomeMade, een merk van Royal Smilde Bakery had nog nooit een campagne op televisie gedaan. Maar nu, met de lancering van nieuwe HomeMade bakproducten, was het een goed moment om een reclamespot te maken en deze uit te gaan zenden. Wat ze ervan gebakken...

a.s.r.

Sportevenementen hebben een grote aantrekkingskracht; zowel op het publiek als op adverteerders. Eerder onderzoek toont aan dat zowel kleine als grote merken kunnen profiteren van reclame inzetten rondom sportevenementen. Een creatieve inhaker blijft...

Bruna

Televisie is het uitgelezen medium voor branding. Bij Bruna hebben ze dit begrepen, zij zetten dit mediumtype primair in voor brandingdoeleinden. Niet alleen de keuze voor een passend mediumtype, ook de creatie op zich heeft invloed op het succes van...

M line

Ster onderzocht met AdMeasure voor matrassenmerk M line wat het effect van hun tag-on is, wat het publiek van een tag-on vindt en of het daarmee loont een hoofdcommercial te verlengen met een tag-on.

Gladskin

Landelijke televisiecampagnes niet meer ondenkbaar na eerste positieve ervaring voor adverteerder met kleiner budget.

Prioderm

Jaarlijks hebben ongeveer 240.000 basisschoolleerlingen last van hoofdluis. Prioderm heeft producten om hoofdluis te behandelen en/of te voorkomen, maar ouders waren hier slechts beperkt bekend mee. Om dit te veranderen zette Prioderm online video bij...

OPR-Finance

Een groot publiek bereiken rondom een groot sporttoernooi? Financieel bedrijf OPR-Finance zette de stap vorig jaar zomer tijdens het WK voetbal. Mét resultaat: “we zagen maar liefst 50% meer aanvragen van onze bedrijfsleningen”. Benieuwd wat reclame rondom...

Dierenbescherming

Een grote verrassing was het, toen de Dierenbescherming in januari 2019 in de race bleek te zijn voor een Ster Gouden Loeki. De productie waar zij én reclamebureau Visual Noise met hart en ziel aan hadden gewerkt kreeg met een finaleplek ook de erkenning...

Eyelove

Het kan je in de eerste helft van 2018 niet ontgaan zijn: de reclames van brillenketen Eyelove met zanger René Froger leken overal te zien en te horen te zijn. Gek werd Nederland ervan en reacties als: “Zou het met opzet irritant gemaakt zijn?” waren...

Coca-Cola

Vorig jaar heeft Coca-Cola Nederland haar radiocommercial laten testen via Ster AdMeasure. Uit dit onderzoek kwam een aantal verbeterpunten naar voren. Door o.a. de tone of voice aan te passen en eerder in de radiocommercial Coca-Cola te noemen scoorde...

Nationale Theaterkassa

De theatershow van Buurman & Buurman heeft maximaal geprofiteerd van het nieuwe Commercieel Beleid van Ster. Dit beleid leidt ertoe dat adverteerders met kleine budgetten dezelfde prijzen betalen als adverteerders met miljoenenbudgetten. De Nationale...

FarmCamps

Hooi Hooi! Luxe logeren bij de boer. Steeds minder kinderen en volwassenen hebben binding met het platteland en het boerenbedrijf. Vooral kinderen in de stad weten nog maar weinig over waar ons voedsel vandaan komt en de rol die boeren daarin spelen.

YoungCapital

Werk, werk, werk. Maar dan anders. Out of the box, ongepolijst, dynamisch, echt en eerlijk met een duidelijke doelgroep voor ogen: jongeren. Jongeren zijn onmisbaar voor elk bedrijf en YoungCapital laat zien dat privé en werk onlosmakelijk met elkaar...

Karwei

Is het wel of niet slim om je logo duidelijk in je tv-commercial te laten zien? Uit onderzoek blijkt dat het voor de doelstelling merkbekendheid aan te bevelen is om al aan het begin van de commercial het merk te noemen en het logo in beeld te brengen....

PraktijkGenerator

Met radio bereik je, tegen een interessant tarief, exact de Nederlanders die je voor ogen hebt. PraktijkGenerator, de internetuitgeverij voor notarieel ondernemingsrecht, is daar een mooi voorbeeld van.

ReplaceDirect

Dat inzet van radio in de mediamix positief is voor merkbekendheid wisten we al langer. Maar dat dit ook een forse piek in websitebezoek oplevert, is minder bekend. Voor ReplaceDirect, die met hun campagne zowel merkbekendheid als websitebezoek onder...

Vingino

Kindermerken uit de fashionbranche adverteren (nog) weinig op televisie. Een mooie kans om op te vallen als je dit als adverteerder uit deze branche juist wél doet. Daarom presenteerde Vingino in het najaar van 2015 hun nieuwe collectie via televisie....

Grolsch

Grolsch heeft het 400-jarig jubileum op wel heel speciale manier met Nederland gevierd. De jubileumcommercial, bestaand uit een compilatie van ingestuurde video's van het openen van de Grolsch-beugelfles, is eenmalig uitgezonden op álle grote Nederlandse...

NOVASOL

'Mam, wat gaan we doen deze vakantie?' Een veelgestelde vraag waarop Babette van Veen in de commercial van NOVASOL Vakantiehuizen het antwoord wel weet. De inzet van deze commercial op televisie en radio van januari tot en met maart heeft NOVASOL uitstekende...

Soldaat van Oranje

De musical Soldaat van Oranje was de langstlopende voorstelling ooit in Nederland. Deze prachtige mijlpaal zetten ze samen met Ster op wel een heel bijzondere manier kracht bij. In het 7 minuten durende reclameblok van Ster op Nederland 1 werd live geschakeld...

Retailadverteerder

In een sterk concurrende markt is de inzet van commercials op televisie onmisbaar om bekendheid van je merk op te bouwen en op peil te houden. Mediadruk is daarbij de bepalende factor voor het creëren en handhaven van top of mind merkbekendheid. Dat het...

Van Gils

Van Gils kleedt het Nederlands voetbalelftal. In aanloop naar het WK in Brazilië kwam het Nederlandse herenmerk met een nieuwe retailcollectie én een nieuwe campagne. Last minute besloten zij om van een viral een tv-commercial te maken.

FuturumShop

Specifiek inkopen rondom relevante programma's wérkt. Met de slogan ‘Futurum weet wat de echte fietser beweegt’ is meteen duidelijk waar het in de commercial om gaat; fietsen, mountainbiken en alle onderdelen die je daarvoor nodig hebt. Een slimme zet...

AutoTrack

In een concurrerende markt is onderscheidend vermogen cruciaal. AutoTrack heeft een duidelijke keuze durven maken door de check op te verkopen auto's te garanderen en die boodschap heel sterk te communiceren. Uit eerder Ster-onderzoek blijkt al dat een...

Evi van Lanschot

Dat radio-inzet naast televisie positief is voor de merkbekendheid wisten we al langer: Campagnes met radio in de mix zijn effectiever dan campagnes zonder radio in de mediamix. Ook de televisiecampagne van Evi van Lanschot werd significant verrijkt met...

DigiBirds

‘We tjilpen, we zingen, we bewegen’. Dat zijn DigiBirds, de nieuwe interactieve speelgoedvogeltjes die een rage zijn onder meisjes. Bij de Nederlandse lancering in juli 2014 is direct een tv-campagne op kinderzender Zapp(elin) ingezet om de verkoop aan...

Apenheul

Apenheul is uitgegroeid tot een van de bekendste dierenparken van ons land. De merkbekendheid van het Apeldoornse park is groot. Maar om ook merkvoorkeur en bezoekintentie onder ouders en kinderen te creëren is de inzet van tv een bepalende factor. Voor...

Wil je meer weten over het inzetten van reclame?

Neem vooral contact op voor advies en informatie!