Benieuwd hoe andere klanten reclame-inzet bij Ster hebben ervaren? Regelmatig kijken we met onze klanten terug op het effect van hun campagne. In onze klantcases behandelen we campagnes die radio, tv, online of een mix hiervan hebben ingezet. Zowel klanten met een groot als kleiner budget komen in de klantcases voorbij. Het inzetten van onze commercialtests, het bereiken van specifieke doelgroepen, reclame inzetten in een bepaalde context en het optimaliseren van de reclames zijn onderwerpen die in de cases worden behandeld.

Asmodee

De juiste doelgroep bereiken via de NPO? Spellenuitgever Asmodee deed het tijdens het jubileumseizoen van Wie is de Mol? in 2020. Met overweldigend hoge resultaten.

No Fairytales

Hoe zet je een nieuw product op de kaart? Om meer merkbekendheid te genereren onder een groot publiek en de verkoop een boost te geven, ging No Fairytales voor het eerst op televisie.

Milieudefensie

Een charitatieve instelling onder de aandacht brengen bij een miljoenenpubliek? Dan zit je goed bij NPO Radio! Geef net als Milieudefensie je conversie een boost.

Sentimo

Voor het eerst op tv is spannend. Na jarenlang aanwezig te zijn in de online wereld, startte Sentimo een televisiecampagne bij Ster. Hoe vergroot je je merkbekendheid op tv?

Ster & Cultuur

Een cultureel product of evenement onder de aandacht brengen bij het grote publiek van de NPO? Via Ster & Cultuur is je commercial zichtbaar bij een relevant publiek in een kwalitatieve omgeving voor een voordelig tarief.

Drs. Leenarts

“Droge Lippen? Dokter Leenarts!” stond centraal in de multimediale campagne van het huidverzorgingsmerk. Het doel? Het verhogen van de naamsbekendheid door radio en online video. De resultaten? Positief!

Meesman

Hoe zorg je ervoor dat mensen van je bestaan en product afweten? Om dit te bereiken, zette Meesman vanaf begin 2018 een radiocampagne in bij Ster. Het resultaat was een zichtbaar mooie stijging in merkbekendheid.

Atradius

Je bekendheid laten groeien en tegelijkertijd de associaties met je merk een positieve draai geven. Een ambitieuze doelstelling voor Atradius, een B2B-bedrijf wat alleen in actie komt bij problemen. Hoe wisten ze met radio de juiste snaar te raken?

Blokker

Scoren op naamsbekendheid, koop- en bezoekintentie met een tv-campagne rondom een groot sportevenement. Blokker deed het samen met de OranjeLeeuwinnen. Wat kunnen we leren van hun ervaringen?

CheapTickets

Wel of geen logo aan je reclame toevoegen; welk effect heeft dat op hoe de kijker je spot en merk ervaart? Ster onderzocht voor CheapTickets.nl deze vraag met behulp van Ster AdMeasure.

Loo van Eck

Met radio bereik je, ook met een relatief klein budget, de doelgroep die jij voor ogen hebt. Loo van Eck bereikte met 100% inzet op NPO Radio 1 het gewenste resultaat: alle trainingen waren binnen een mum van tijd volgeboekt.

Giro di Kika

De radiocampagne van Giro di Kika rondom de Tour de France heeft de verwachtingen overtroffen. Met een bescheiden budget werd er gedurende een week NPO Radio 1 aan de 'normale' marketingactiviteiten toegevoegd. Ook benieuwd naar de succesfactoren?

a.s.r.

Profiteren van de grote aantrekkingskracht van sportevenementen op tv? Dat is mogelijk voor zowel grote als kleine merken. Wat zijn de succesfactoren van de campagne van a.s.r.?

Bruna

Televisie inzetten voor branding? Dat kan! Tv is hiervoor bij uitstek een passend medium, maar ook de creatie is van belang. Lees alles over de campagne van Bruna en de lessen die zij haalden uit onderzoek.

M line

Wat doet een tag-on voor de effectiviteit van je commercial? Ster AdMeasure testte het voor M line.

Gladskin

Landelijke televisiecampagnes niet meer ondenkbaar na eerste positieve ervaring voor adverteerder met kleiner budget.

OPR-Finance

Een groot publiek bereiken rondom een groot sporttoernooi? OPR-Finance zette de stap tijdens het WK voetbal. Mét resultaat: een groei van 50% in aanvragen! Benieuwd wat reclame rondom sport jouw merk kan brengen?

Dierenbescherming

In 2019 bleek de Dierenbescherming in de race voor een Ster Gouden Loeki. De spot kreeg daarmee de erkenning van het Nederlandse publiek. Niet alleen was het verhaal achter de commercial ontroerend en mooi, ook de campagne zelf bleek erg succesvol.

Eyelove

De reclames van Eyelove met René Froger leken in 2018 overal te zien en te horen. Gek werd Nederland ervan. Maar niemand kan om de impact van de campagne heen: Eyelove zag in een half jaar tijd haar naamsbekendheid verdrievoudigen.

Coca-Cola

Coca-Cola Nederland heeft haar radiocommercial laten testen via Ster AdMeasure. De uitkomsten: door de tone of voice aan te passen en eerder de merknaam te noemen scoorde de radiospot veel beter op duidelijkheid, imago-aspecten én op aankoopintentie.

YoungCapital

Jongeren bereiken bij de NPO? YoungCapital deed het! De campagne ‘Work’ was alles behalve een standaard en dat bleek ook écht te werken.

Karwei

Je logo duidelijk in je tv-commercial laten zien: effectief of niet? KARWEI was - net als Ster - benieuwd naar de effecten van logogebruik in de praktijk. Wat betekent het duidelijk tonen van je logo voor je merkbekendheid?

PraktijkGenerator

Met radio bereik je, tegen een interessant tarief, exact de Nederlanders die je voor ogen hebt. PraktijkGenerator, de internetuitgeverij voor notarieel ondernemingsrecht, is daar een mooi voorbeeld van.

ReplaceDirect

Dat radio goed is voor bekendheid is geen nieuws, maar wist je dat het ook een forse piek in websitebezoek kan opleveren? Voor ReplaceDirect bleek inzet van radio naast televisie een schot in de roos: direct na uitzending steeg het webwinkelbezoek massaal.

Grolsch

Grolsch bestond 400 jaar. De jubileumspot werd eenmalig uitgezonden op álle grote Nederlandse televisiezenders en bereikte maar liefst 4,6 miljoen mensen! Bovendien scoorde de commercial geloofwaardigheid, originaliteit en koopintentie: een groot succes!

NOVASOL

Een commercial met Babette van Veen op televisie en radio heeft NOVASOL uitstekende resultaten opgeleverd. Inzet bij de publieke omroep in combinatie met het voortdurend bijstellen van de campagne resulteerde in een recordaantal bezoekers voor de website.

Soldaat van Oranje

Soldaat van Oranje was de langstlopende voorstelling ooit in Nederland. Deze mijlpaal moest gevierd worden: in het reclameblok van Ster werd live geschakeld naar het theater. Het effect bleek groot: zowel op originaliteit en gevoelskenmerken als bezoekintentie!

Retailadverteerder

In een sterk concurrende markt is televisie onmisbaar om merkbekendheid op te bouwen en op peil te houden. Mediadruk is daarbij een bepalende factor. Dat aanwezig blijven belangrijk is tonen de cijfers van een winkelketen binnen de retailbranche.

Van Gils

Van Gils kleedt het Nederlands voetbalelftal. In aanloop naar het WK in Brazilië kwam het Nederlandse herenmerk met een nieuwe retailcollectie én een nieuwe campagne. Last minute besloten zij om van een viral een tv-commercial te maken.

FuturumShop

Specifiek inkopen rondom relevante programma's wérkt. Een slimme zet dus van fietsenwinkel FuturumShop om in te zetten rondom de Tour de France. Dat leverde direct forse traffic naar de website én hogere merkbekendheid onder fietsliefhebbers op.

AutoTrack

Een beperkt aantal boodschappen in een commercial werkt. AutoTrack durfde een duidelijke keuze te maken door een check op auto's te garanderen en die boodschap sterk te communiceren. Met resultaat!

Evi van Lanschot

De inzet van radio naast tv is effectiever dan een campagne zonder radio. Ook bij Evi van Lanschot: door de relatief goedkope toevoeging van radio groeide de merkkennis substantieel.

Wil je meer weten over het inzetten van reclame?

Neem vooral contact op voor advies en informatie!