Originele jubileumcommercial en eenmalig tv-roadblock zorgen voor miljoenenbereik en hoge waardering

Grolsch heeft het 400-jarig jubileum op wel heel speciale manier met Nederland gevierd. De jubileumcommercial, bestaand uit een compilatie van ingestuurde video's van het openen van de Grolsch-beugelfles, is eenmalig uitgezonden op álle grote Nederlandse televisiezenders. Dit zogenaamde 'tv-roadblock' bereikte maar liefst 4,6 miljoen mensen. Bovendien vonden de kijkers de commercial geloofwaardig en origineel en zorgde het voor een hoge koopintentie. De combinatie van een unieke commercial en de eenmalige, massale inzet op alle grote Nederlandse televisiekanalen bleek een groot succes.

Bekijk de gehele case hier.

 

resultaten

21%
geeft aan dat deze commercial aanzet om Grolsch te kopen
7,5
deze commercial wordt beoordeelt met het rapportcijfer van een 7,5
65%
vindt deze commercial origineel
48%
geeft aan dat deze commercial geloofwaardig is

succesfactoren

De effectieve inzet van tv-campagnes

“De kracht van onze crowdvertising campagne zit in het feit dat we échte mensen uitnodigen om met de iconische beugelfles te ploppen op 400 jaar karakter. Dit sluit naadloos aan bij het authentieke karakter waar wij als Grolsch voor staan. MEC begrijpt dit als geen ander en heeft een activatie bedacht die de consument centraal stelt met waardevolle content als prachtig eindresultaat.”

Melanie Koning

Marketing Manager Grolsch

ook interessant

DigiBirds

Verkoopsucces DigiBirds na inzet op Zapp(elin)

Karwei

Logo continu tonen in tv-commercial leidt tot groei op merkbekendheid

Van Gils

Van Gils: prachtige commercial en uitgekiende timing zorgen voor impactvolle campagne

 

Meer weten?

Neem direct contact met ons op.

Floris Brouwer
web developer