Reclame inzetten op de kanalen van de publieke omroep (NPO) levert een groot bereik, rondom kwalitatieve programmering, in het hart van jouw doelgroep. Maar hoe werkt reclame via Ster precies?

bereik, kwaliteit, Betrouwbaar

We bieden reclame aan op tv, radio en online (websites en apps). Je kan als adverteerder een keuze maken in deze mediumtypen, of crossmediaal een reclamecampagne inzetten. In beide gevallen heb je de mogelijkheid om zelf te bepalen waar en wanneer je reclame te zien is, of om de inzet van je campagne over te laten aan Ster.

 

Waarom reclame inzetten bij Ster?

  • Groot bereik
  • Kwalitatieve programmering van de NPO dat afstraalt op jouw merk
  • Bereik brede en specifieke doelgroepen
  • Goede inzet van een reclamecampagne draagt bij aan de naamsbekendheid en koopintentie bij de consument

Stappenplan reclame-inzet bij Ster

Tv-reclame of radioreclame inzetten bij Ster is niet ingewikkeld. In een paar snelle stappen zet je jouw campagne live.

1. Bepaal je doel en doelgroep

Wat wil je bereiken met een reclamecampagne, wie wil je bereiken en wat is je budget? Wil je inzetten op naamsbekendheid of koopintentie verhogen? Wil je een grote doelgroep bereiken of liever een niche? Ga je tv, radio, online of een combinatie daarvan inzetten? En welke periodes en kanalen zijn voor jouw doel en doelgroep het meest relevant? Die vragen kunnen alleen beantwoord worden als het doel, de doelgroep en het budget zijn vastgesteld.

2. Neem contact op met je accountmanager en stel de ideale mediamix samen

Je accountmanager of research consultant kan je helpen de ideale mediamix samen te stellen om met jouw budget jouw doelen te bereiken. Zo denken we mee over welke mediumtypen, zenders en programma’s jouw doelgroep voornamelijk gebruikt, en hoe de campagne het beste ingezet kan worden. Laat één van onze collega’s je vrijblijvend terugbellen om hier samen naar te kijken. Aan de hand van dit telefoongesprek stuurt de accountmanager graag een praktisch advies en een overzicht van de kosten. We hanteren een transparant prijsbeleid dus je weet meteen waar je aan toe bent, zonder verplichtingen!

3. Upload je commercials

Heb je een campagneperiode en mediamix voor je campagne bepaald samen met je accountmanager? Dan wordt het tijd om je reclames aan te leveren. Je commercial voor tv, radio en online kan je gemakkelijk en veilig via je eigen Klantportalaccount uploaden. Je kan er ook voor kiezen om eerst jouw commercial te laten testen door Ster. Lees meer over de commercialtests.

4. Optimaliseer je campagne

Je reclamecampagne gaat van start in de afgesproken periode, op de kanalen en mediumtypen die je met je accountmanager hebt besproken. Soms wil je tijdens de campagne bijsturen. De accountmanager of planner kan hier voorstellen voor doen en benader gerust zelf je accountmanager met ideeën. Zo bereiken we samen het allerbeste resultaat.

5. Bekijk de resultaten van je reclamecampagne in het campagne-overzicht

Je kan de voortgang en resultaten van je campagne zelf inzien in je Klantportalaccount. Een overzicht van waar en wanneer jouw campagne te zien is geweest, welke resultaten dat heeft opgeleverd en wat de kosten zijn geweest kan je gemakkelijk hier terugzien. Samen met je accountmanager kan je het campagne-overzicht bespreken en de campagne evalueren.

Klaar om jouw campagne te starten? Bekijk de prijzen van een reclamecampagne bij Ster of neem direct contact op!

Meer weten?

Tv-reclame inzetten bij Ster

Radioreclame inzetten bij Ster

Bekijk hier de opties!

Online reclame inzetten bij Ster

Kindereclame inzetten bij Ster