Bij Ster doen we al decennialang onderzoek naar het effect, de impact en waardering van reclame. Onze onderzoeken bieden waardevolle en concrete inzichten in hoe reclamecampagnes nog effectiever kunnen worden ingezet.

Reclamecreatie: de kracht van aanpassen

Het aanpassen van radio- en televisiespots is iets van alle tijden. Denk aan de vele thematische commercials rondom feestdagen als Sinterklaas en Kerstmis. Of merken die rondom een groot voetbaltoernooi een oranje gekleurde reclame maken. Is het eigenlijk...

Je website boosten met tv-reclame

Hoe zorg je ervoor dat je mensen die jouw tv-reclame zien, aanzet tot het bezoeken van je website en misschien wel een (online) aankoop? Waar moet je op letten? En hoe kun je dit extra stimuleren?

Wat radioreclame bij de publieke omroep voor jouw merk kan doen

De reclameblokken van de NPO-radiozenders hebben een aantal unieke kenmerken die een positieve invloed kunnen hebben op je reclamespot en daarmee op jouw merk. Zo zijn het de enige zenders in Nederland die gebruikmaken van bumpers en pingels, die het...

Hoe maak je impact met displaybanners?

Online adverteren via banners is populair, maar roept ook nog wel eens vragen op. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een statische of bewegende banner? Welke invloed heeft het formaat en de positionering? En hoe maak je je bannercreatie zo effectief...

Een toekomst zonder advertentiecookies? Het kan!

De online reclamemarkt staat op het punt ingrijpend te veranderen, nu de consument steeds vaker pleit voor privacy en browsers aan deze behoefte gehoor geven door het gebruik van third party cookies te beperken. Wat betekent dit voor jouw online campagne?...

Whitepaper: Scoren met tv-reclame

Misschien heb je al eens op radio of online een campagne ingezet. De overstap naar televisie lijkt dan soms groot: heb ik wel voldoende expertise en budget? Bereik ik met televisie mijn doelgroep wel?

Kies je voor een korte of lange commercial?

Wat is de ideale lengte van je commercial om je beoogde merkdoelstellingen te behalen? Dat is de vraag de we in ons onderzoek 'Kies je voor een korte of lange commercial?' beantwoorden.

Whitepaper: Groeien met radioreclame

Is een radiospot de moeite waard? En zo ja, hoe maak je er dan een die bijdraagt aan jouw merkdoelstellingen? Onze whitepaper 'Groeien met radioreclame' geeft antwoord op deze twee vragen.

Whitepaper: Praktische lessen voor merkgroei

Hoe kan een merk effectief groeien? En hoe kan je jouw reclamecampagne verder verbeteren om de groei te vergroten?

Whitepaper: Inzicht in hoe het brein werkt bij reclame

Ondanks dat we tegenwoordig weinig aandacht hebben voor reclame, komen de boodschappen wel bij ons binnen. Ons brein verwerkt informatie namelijk vaak onbewust. Wetenschappelijk onderzoek geeft ons inzichten over de werking van ons brein.

Radio in de mediamix

Radio is een krachtig en geliefd medium. Adverteerders zetten hier dan ook graag op in, vaak in combinatie met televisie. De belangrijkste vraag daarbij is uiteraard: is het opnemen van radio in de mediamix van toegevoegde waarde? En zo ja, wat is die...

Whitepaper: Online beleving

Hoe wordt online reclame ervaren? En hoe kan je jouw online reclame verder verbeteren om impact te vergroten?

Waardering werkt

Welke invloed heeft de omgeving waarin een tv-commercial wordt uitgezonden op het effect van die commercial? Bestaat er een relatie tussen programma’s en reclame-effect en zo ja, hoe sterk is die relatie? En hoe kunnen we dat gebruiken bij mediaplanning?...

Invloed TV-Commercials op gezinsaankopen

Binnen gezinnen wordt veel overlegd over de aankoop van (kinder)producten. Zowel kinderen als ouders spelen een belangrijke rol in de aankoop van producten. Het proces verschilt per type product. Hoe verloopt het aankoopproces van kinderproducten? Wie...

Whitepaper: AdScan

Benieuwd hoe jouw reclame nog beter kan? Lees onze whitepaper over AdScan. De reclamewaarderingstool op basis van machine learning!

De creatie van tv-commercials

Welke rol speelt de creatie van je tv-commercial bij het slagen van je tv-campagne? Wat moet je doen, of juist laten, om te zorgen dat je tv-commercial aanslaat bij het juiste publiek?

Kinderen & tv-reclame

Om te kunnen adviseren over media-inzet en reclame, moet je goed weten hoe bepaalde doelgroepen media gebruiken. Ook kinderen zijn via de publieke omroep en Ster te bereiken, via NPO Zapp(elin). Kijkt deze doelgroep op een andere manier naar tv-reclame?...

Wat betekent de positie van een tv-commercial voor de effectiviteit?

Welk effect heeft een tv-commercial op ons brein? Heeft dezelfde commercial een ander effect wanneer deze op een ander tijdstip, ander reclameblok of een andere zender wordt uitgezonden? Als eerste in de markt heeft Ster dankzij de ontwikkelingen binnen...

Device impact factor

Televisiekijken doen we al lang niet alleen meer via de televisie. De keuze is aan de kijker: via tv, smartphone, tablet of desktop. Het enorme aanbod aan content en devices leidt tot fragmentatie en roept bij adverteerders de vraag op waar ze hun campagne...

De effectieve inzet van tv-campagnes

Wanneer is een tv-campagne effectief? Wat moet je doen, of juist laten, om je tv-campagne tot een succes te maken? Ster geeft in dit onderzoek inzicht in welke mate mediadruk, mediastrategie en de branche waarin je opereert een rol spelen bij het bereiken...

De creatie van radiocommercials

Wat is de kracht van een goede radiocommercial? Wat moet je doen, of juist laten, om ervoor te zorgen dat je radiocommercial aanslaat bij de luisteraar?

Win de switcher voor je merk

Het is niet de leeftijd, maar het gedrag dat bepalend is voor het aankoopgedrag van consumenten. Zij vallen op het gebied van merktrouw uiteen in vijf groepen. Een minstens even belangrijke learning is dat de ‘switcher’ openstaat voor communicatieboodschappen....

Daarnaast bieden we onze commercialtests AdScan en AdMeasure die waardevolle inzichten geven in hoe reclames worden gewaardeerd en ontvangen door het Nederlandse publiek. Ook publiceren we regelmatig cases van onze klanten waarin het effect van de reclamecampagne en de toevoeging van onze commercialtests wordt behandeld.

Wil je meer weten over onze onderzoeken?

Neem vrijblijvend contact op!