Daarnaast zorgde de tv-campagne bij Ster ook voor een flinke boost in de conversie: “We zagen meer traffic gedurende de WK-periode ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. En maar liefst 50% meer aanvragen vergeleken met de maanden waarin we geen ‘extra’ reclame maakten!” Ook dit is in lijn met wat we weten uit onderzoek: reclame rondom zo’n sportevent zorgt voor de verhoging van de koopintentie van je product.
Hét sporttoernooi van 2019
Dit jaar staat er weer een mooi sportevent op de agenda: het WK voetbal voor vrouwen. Het mooie aan dit toernooi is dat vrouwenvoetbal, naast mannen, ook veel vrouwelijke kijkers trekt. Daarbij worden vrouwensporten positiever gezien – onder andere meer inspirerend en progressiever – dan mannensporten en daarop kun je als merk mooi meeliften. Dit is het zogeheten image-transfer-effect, waarmee je positieve kenmerken van (in dit geval) vrouwensport aan je merk kunt linken. Goed nieuws voor kleinere merken die nog aan hun imago willen bouwen: zij profiteren sterker van dit effect dan merken met een gevestigd imago. Last but not least: de Oranje Leeuwinnen trekken ook een groot publiek: tijdens het EK in 2017 zaten per Oranje wedstrijd 2,7 miljoen kijkers aan de buis gekluisterd. Tijdens de finale waren dit er zelfs 4,1 miljoen. Het WK vrouwen staat garant voor een miljoenenpubliek!
Bereik jouw goal tijdens het WK
Het WK Vrouwenvoetbal vindt van 7 juni tot en met 7 juli plaats in Frankrijk en is op de NOS te volgen. Twee jaar geleden sleepten onze Oranje Leeuwinnen de Europese beker in de wacht; dit jaar zijn ze kanshebber voor de wereldtitel. Is jouw bedrijf er bij? Een campagne is al mogelijk vanaf € 1.000. Bekijk alle mogelijkheden en mis het niet!
Bronvermelding
- Onderzoek: Waardering werkt (Ster, 2014)
- Over Winnen met Oranje (Ster, 2012)
- Neijens, Smit en Moorman (2009), Taking up an event: Brand image transfer during the FIFA World Cup
- Nielsen Sports Women's Sports research (2018)
- SKO, 2017-2018, 6+