De juiste doelgroep bereiken via de NPO? Spellenuitgever Asmodee deed het tijdens het jubileumseizoen van Wie is de Mol? in 2020. Met overweldigend hoge resultaten.

Miljoenen mensen kijken jaarlijks naar Wie is de Mol? om zich te vermaken met bondjes, jokers, executies, vrijstellingen en Molacties. Om vervolgens af te stemmen op het programma Moltalk voor de nabespreking. Dat alles met maar één doel: de Mol ontmaskeren.

Niet zo gek dus dat ook de app rondom dit programma uiterst populair is onder ‘Molloten’, liefhebbers van het programma én spelletjesspelers. Met name die laatste groep maakte de app interessant voor uitgever van bord-, kaart- en rollenspellen, Asmodee.

Met maar liefst 900.000 app-downloads zag Asmodee in de Wie is de Mol?-app de juiste match met de doelgroep: Nederlanders van alle leeftijden die graag spelletjes spelen op hun telefoon. Door banners specifiek te plaatsen op plekken waar ze direct zichtbaar zijn, bereikten ze wekelijks de vele appspelers die terugkeerden om hun punten te verdelen tussen de overgebleven kandidaten. Het belangrijkste doel van de campagne? Snel bekendheid realiseren voor hun Unlock!-spel.

Overweldigend hoge resultaten door de juiste match

En dat heeft Asmodee geweten: ze behaalden maar liefst 2 miljoen impressies in de app. Doordat je niet door de app kunt scrollen en de banners direct zichtbaar waren bij het openen van de app, was er sprake van een verbluffende zichtbaarheid (viewability) van maar liefst 98 procent! De kans is dus heel groot dat de app-spelers de advertentie van Unlock! hebben gezien.

Zoals te zien in onderstaande grafiek heeft Asmodee, naast de mooie resultaten in zichtbaarheid, ook een mooi resultaat in de click-through-rate gerealiseerd: maar liefst 22 procent hoger dan de Ster-benchmark. De advertentie was dus niet enkel zichtbaar, maar werd ook goed aangeklikt.

Een toename in traffic, interesse en verkoop

De campagne van Asmodee toont aan dat je ook met display de meest relevante doelgroep kunt bereiken door te zoeken naar een passende omgeving. En dat is ook terug te zien in de verkoopcijfers.

We hebben niet alleen een flinke toename geconstateerd op het gebied van traffic en interesse, maar ook de verkoop van het spel Unlock! is aanzienlijk gestegen.

Inge Mulder

Marketingmanager bij Asmodee

Inge Mulder, Marketing Manager bij Asmodee: ‘We hebben niet alleen een flinke toename geconstateerd op het gebied van traffic en interesse, maar ook de verkoop van het spel Unlock! is aanzienlijk gestegen. De Wie is de Mol?-app is voor ons de perfecte app om in te adverteren met het spel Unlock!, omdat het zo goed bij de doelgroep van Wie is de Mol? past. Het is geweldig om te zien dat Unlock! de liefhebbers van het programma heeft geïntrigeerd.’

Ook binnenkomen bij jouw doelgroep?

Asmodee laat zien dat een match tussen boodschap en omgeving substantiële resultaten teweeg kan brengen. De klantcase is daarmee een mooi voorbeeld van wat de juiste media-inzet kan doen voor jouw merk.

De online mogelijkheden bij Ster zijn vanaf 1 januari 2021 exclusief beschikbaar voor klanten met een boodschap van algemeen nut en charitatieve partijen. Wij bieden dan ook de mogelijkheid om samen met deze organisaties te kijken naar een passende inzet op NPO Online.

Geen boodschap van algemeen nut? Ook dan zijn er voldoende kansen om bij Ster het grote én juiste publiek te bereiken. Zo kan je bij Ster terecht voor online mogelijkheden bij de regionale omroepen én voor inzet op radio en tv. Meer weten hierover? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers.

Contact

Gerelateerd

Algemeen nut

De impact van context: profiteer optimaal van de omgeving van je commercial

Scoor jij met Oranje deze zomer?