Het was erg leerzaam en zinvol om deze onderzoeken te laten doen. De conclusies en inzichten lagen erg in lijn met elkaar, maar toch hebben beide onderzoeken ons weer net andere inzichten gegeven. Onze televisiecampagnes worden hierdoor steeds effectiever.
In AdMeasure zagen we dat de commercial Meisje zeer origineel werd bevonden en in staat was de aandacht te trekken en vast te houden. Dit werd in het neuro-onderzoek ook gezien. De spanningsopbouw is uitstekend in deze commercial door een effectieve probleem-oplossingsstructuur. In AdMeasure wordt gevraagd wat men de sterke punten vindt van de commercial en hier zien we vooral enthousiasme terug ten opzichte van de spanningsopbouw in de commercial. In commercials zien we regelmatig dat er gekozen wordt voor een spanningsopbouw, maar zelden wordt deze zo sterk opgebouwd en afgerond als in de commercial Meisje van Bruna.
Of er verlangen is gewekt met de commercials wordt in beide onderzoeken anders gemeten, maar de conclusies waren hetzelfde: beide commercials weten verlangen op te roepen, al doet Meisje dit net een stuk beter.