Reclame inzetten bij de NPO, wat kost dat? De prijs is afhankelijk van een aantal keuzes voor je reclamecampagne. Het begint bij je doelstelling, doelgroep en budget. Daarna kijk je naar welke mediumtypen je wilt inzetten, hoe vaak de commercial moet worden uitgezonden, hoe lang de reclamespot is en in welke periode de reclamecampagne moet lopen. Ster vertelt je meer over de prijzen voor adverteren bij de NPO.

Campagnekosten PUBLIEKE OMROEP

Ster hanteert transparante prijzen. Zodoende kun je vooraf berekenen wat je gewenste media-inzet je kost. Ster geeft voor het gemak graag wat richtlijnen voor een reclamecampagne op tv, radio en online. Per mediumtype zijn er mogelijkheden om de campagne aan te passen aan wensen en doelstellingen.

Richtprijzen reclamecampagne

  • Campagne tv vanaf  € 30.000*
  • Campagne radio vanaf  € 10.000*
  • Campagne online vanaf  € 1.000*
  • Campagne online Zapp (kids) vanaf  € 1.265*
  • Campagne tv Zapp en Zappelin (kids) vanaf  € 5.000*

* Gemiddeld instapbedrag, budget kan afwijken afhankelijk van je doelstelling, doelgroep, spotlengte, zenderkeuze en inkoopmaand.

Deze klanten gingen je voor

"Onze doelen zijn gehaald. Een explosieve stijging van websitebezoek zien we al wel. Ook zijn de doelen op naamsbekendheid en imago gehaald."

Hella de Weger, Manager Merk & Positionering a.s.r.

"We hebben bewust voor inzet bij Ster gekozen omdat een groot percentage van de NPO-kijkers boeken leest. Zoals verwacht hebben we onze doelgroep succesvol weten te bereiken via Ster."

Karin Witteveen, Marketing Manager Bruna

"De laatste campagne heeft al onze verwachtingen overtroffen. Met een budget van €5.000,- hebben we 850.000 kinderen bereikt, ruim 600.000 meekijkende ouders en 400.000 meekijkende grootouders."

Joris Lusink, Nationale Theaterkassa

prijs reclamecampagne radio

De prijs voor een radioreclame bij de NPO is gebaseerd op een vaste nettoprijs gebaseerd op bereik. Deze prijs voor bereik is per GRP (een contactmoment bij 1% van de doelgroep). We hebben de prijzen per radiozender overzichtelijk gemaakt. De prijs voor een radiocommercial is opgebouwd uit het moment van uitzending, de lengte van de radiospot en eventuele extra opties.

Je kunt zelf kiezen wanneer de reclame wordt uitgezonden of de indeling aan Ster overlaten.

Prijzen NPO Radiocommercials

In de plannersinformatie vind je de maandprijzen die we hanteren per kwartaal.

Hoe werkt radioreclame bij de NPO?

Alles over vaste kosten per radiospot

Kosten tv-reclamecampagne

Voor een tv-reclame bij de NPO wordt een prijs van € 515 per GRP gehanteerd (een contactmoment bij 1% van de doelgroep). De prijs voor een tv-reclame bij de NPO is opgebouwd uit de prijs voor de maand van uitzending, de commerciallengte en eventuele extra opties.

Je kunt zelf kiezen wanneer de reclame wordt uitgezonden of de indeling aan Ster overlaten. Het is ook mogelijk om vaste kosten per spot te hanteren. Neem hierover contact op met je accountmanager.

Tarieven NPO tv-reclame

Kosten online campagnes bij NPO

Liever zichtbaar zijn op de online kanalen van NPO? Voor online hanteren we vaste prijzen voor banners (display advertising) en pre-rolls (video). Ook maken we gebruik van een prijs per maand en per formaat of pre-roll-lengte. Online zijn er daarnaast veel extra opties mogelijk op het gebied van targeting op bijvoorbeeld een regio, doelgroep of thema, specifieke pagina’s of het hele netwerk.

Kosten online campagnes bij NPO

Planners- en inkoopinformatie online

Kosten NPO reclame

Radio

Tv

Online

Crossmediale reclamecampagne bij Ster en NPO

Naast tv, radio of online los inzetten, is het ook relevant om te kijken naar een crossmediale campagne. Hiermee vergroot je de impact van jouw campagne. De prijs van een crossmediale campagne is sterk afhankelijk van de combinatie van mediumtypen die je gaat inzetten, de lengte van de spots en de periode waarin je deze wilt inzetten. Onze accountmanagers adviseren je graag over de beste inzet om jouw doelen te behalen.

Multimediale volumekorting

Ster biedt een multimediale volumekorting op de basisprijs. Als je boven een bepaald budget besteedt, ontvang je korting.

STAFFEL Multimediale volumekorting 2020

> € 500.000    = 7% korting
> € 1.000.000 = 10% korting
> € 1.500.000 = 12% korting

STAFFEL Multimediale volumekorting 2021

> € 500.000    = 5% korting
> € 1.000.000 = 8% korting
> € 1.500.000 = 10% korting


*Zie voor de andere voorwaarden de verkoopvoorwaarden op ster.nl/voorwaarden.

 

Ben jij klaar voor het grote publiek?

Neem contact met ons op om jouw reclamecampagne samen te stellen!