Jongeren bereiken bij de NPO? YoungCapital deed het! De campagne ‘Work’ was alles behalve een standaard en dat bleek ook écht te werken.

Merken met jongerencampagnes kiezen niet altijd voor inzet op televisie en als men een campagne uitzendt dan zijn de commercials weinig spraakmakend. Toch kozen YoungCapital en mediabureau De Media Maatschap voor een tv-campagne en pasten daar hun vernieuwde boodschap op aan. Ze maakten een geheel nieuwe reclamecampagne gericht op hun main targetgroup: jongvolwassenen. Samen met Ster is gekozen voor het top-selectief-jongerenpakket met als inzet op NPO 3.

En met succes! NPO 3 bleek een perfecte aanvulling in de totale zendermix met het hoogste netto bereik onder de 25-39 jarigen (47%). Deze toevoeging van Ster resulteerde in het grootste aandeel in uniek bereik (+10,9%). En dat met relatief weinig GRP’s.

Bekijk de gehele case hier.

Resultaten

47%

Hoogste nettobereik onder 25- tot 39-jarigen

11%

Grootste aandeel in uniek bereik

58%

Vindt de commercial origineel en de aandacht trekken

51%

Totale bekendheid onder jongeren gestegen van 29% naar 51%

Onze Works campagne heeft impact, dat zien we. Specifieke inkoop rondom de jongvolwassenprogrammering van de NPO vergrootte ons bereik en onze bekendheid onder jongeren in Nederland.

Ook interessant

OPR-Finance

M line

FarmCamps