Missie geslaagd
Vanaf de eerste week dat de radiocommercial te horen was, waren er direct al mooie pieken te zien in het websitebezoek. Dit was voor Meesman erg motiverend, maar bleek in het begin echter van korte duur: zodra ze niet meer op de radio te horen waren, zakte het websitebezoek weer in. Omdat we weten dat het verhogen van naamsbekendheid een lange adem nodig heeft, werd de radiocampagne doorgezet.
Nu, anderhalf jaar later, zijn de effecten daarvan te zien: de geholpen bekendheid is significant gestegen. Daarnaast is er ook meer consistentie in het aantal websitebezoeken. Mooie resultaten! Maar ook los van de cijfers merkt Meesman in de directe omgeving dat de naamsbekendheid groeit:
Als ik tegenwoordig aan mensen vertel dat ik bij Meesman werk, hoor ik steeds vaker: ‘Die naam komt bij bekend voor!’ Laatst kregen wij bloemen bezorgd op kantoor en de bezorger vroeg of wij ‘de Meesman van de radiospots' waren. Mooi, toch? Missie geslaagd, denk ik dan.