Scoren in het hart van de (mannelijke) doelgroep

Dat inzet van radio in de mediamix positief is voor merkbekendheid wisten we al langer. Maar dat dit ook een forse piek in websitebezoek oplevert, is minder bekend. Voor ReplaceDirect, die met hun campagne zowel merkbekendheid als websitebezoek onder mannen wilden vergroten, bleek inzet van radio naast televisie een schot in de roos. Direct na uitzending van de televisie- en radiocommercial van ReplaceDirect, bezoeken mannen de webwinkel voor onderdelen en accessoires van elektronische apparaten, massaal.

Bekijk de gehele case hier.

 

resultaten

+
De campagne op radio én tv zorgt direct na uitzending voor flinke pieken in het aantal sitebezoekers
2/3
van de bezoekers is man en het gros is tussen 25-54 jaar (de doelgroep van ReplaceDirect)
21%
geeft aan dat de commercial aanzet om naar de site te gaan
+
Koppeling van radio en tv zorgt voor meer effect op overwegen, voorkeur en koop-/bezoekintentie

succesfactoren

“Wij hebben de spot heel bewust op mannen gericht én ingezet. Het is dan ook fantastisch dat de piek in websitebezoek aan ReplaceDirect.nl voor twee derde uit mannen in de leeftijd van 25 tot 54 jaar bestaat. Daar was het ons om te doen. En dat niet alleen; onze merkbekendheid onder mannen is verviervoudigd. De relatief goedkope toevoeging van radio heeft voor ons dus het gewenste effect gehad.”

Haske Brukx

E-commerce Manager MyMicroGroup

ook interessant

Grolsch

Originele jubileumcommercial en eenmalig tv-roadblock zorgen voor miljoenenbereik en hoge waardering.

NOVASOL vakantiehuizen

Recordstijging websitebezoek door voortdurend finetunen RTV-campagne

Van Gils

Van Gils: prachtige commercial en uitgekiende timing zorgen voor impactvolle campagne

 

Meer weten?

Neem direct contact met ons op.

Erwin de Rooij
senior accountmanager digital