Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

156 resultaten gevonden
156 resultaten gevonden

Zo bereik je jongeren met je campagne

| Blog

De jonge doelgroep bereiken: het klinkt simpel, maar is in de praktijk vaak een uitdaging. Met 'jongeren' spreken we in het algemeen over tieners en jongvolwassenen van ongeveer 16 tot 30 jaar.  Zij zijn veel online, maar laten zich niet makkelijk overtuigen....

Adverteren met banners doe je bij Ster

| Blog

Online banners: je ziet ze overal. Maar lang niet elke plek levert hetzelfde op. Wie echt wil opvallen, kiest voor kwaliteit én een strategische plek waar je banner echt gezien wordt. En laat dat nu precies zijn wat banners bij de NPO bieden. Van NOS.nl...

Onze 3 populairste tools op een rij

| Blog

Een goede reclamecampagne begint met een slimme aanpak. Want hoe bepaal je welk medium het meest effectief is voor jouw doelgroep? Welk bereik kan je realiseren met jouw budget? En hoe houd je grip op je lopende campagnes? Gelukkig hoef je dat niet allemaal...

Hoe reclame ons collectieve geheugen vormde

| Blog

Zestig jaar reclame die informeerde, aanzette tot denken, aan het lachen maakte, ontroerde – en producten niet alleen in ons hoofd, maar ook in ons hart plantte. In zes decennia groeide reclame uit van simpele product promotie tot een krachtig medium...

TV Adverteren

Effect van tv-reclame op aankoopgedrag

| Blog

Binnen 10 minuten na een tv-spot stijgt het websiteverkeer gemiddeld met 12%. Tv-reclame zorgt dus aantoonbaar voor meer traffic, een hogere koopintentie én een stijging in conversie. Maar wat doet tv-reclame nu precies met het brein? En hoe beïnvloedt...

De AI-revolutie in de creatieve sector

| Blog

In 2021 won ik met collega’s de tweede plek bij het AI Songfestival, een op het Eurovisie Songfestival geïnspireerde wedstrijd waar AI moest worden ingezet om muziek te componeren. We werkten een halfjaar aan ons liedje en ontdekten dat AI zonder menselijke...

Leeuwinnen

Adverteren rondom sportevenementen doe je bij Ster

| Blog

Het lijkt tegenwoordig wel elk jaar raak: de zomer staat bol van de topsport. Je weet wat dat betekent: volop kansen om te scoren met Oranje. En scoren met Oranje, dat doe je bij Ster.

Ster Gouden Loeki

Dit zijn de lessen uit 30 jaar Ster Gouden Loeki

| Blog

Dit jaar reikt Ster voor de 30e keer de Ster Gouden Loeki uit. Dé publieksprijs voor reclame beloont al drie decennia de beste, mooiste of meest ontroerende reclames van het jaar. Zijn er trends te ontdekken onder de winnende spots, of juist opvallende...

Jouw merk voor het eerst op radio of tv

| Blog

Adverteren op landelijke radio en tv is een krachtige manier om je merk te laten groeien. Overweeg je deze stap? Houd dan deze vijf essentiële zaken in gedachten:

8 gouden tips voor een effectieve commercial

| Blog

Ster bestaat 60 jaar. Al zes decennia verbinden we merken met miljoenen Nederlanders via televisie, radio en online. Sinds 2006 testen we met Ster AdMeasure duizenden commercials om te ontdekken wat écht werkt. Sta je op het punt een commercial te maken?...

Dit is waarom je als goed doel bij Ster moet zijn

| Blog

Reclame kan een belangrijke rol spelen bij het samenbrengen van goede doelen en hun doelgroep. Waarom je als goed doel reclame in moet zetten, en waarom vooral bij Ster? We zetten het voor je op een rij.

5 tips voor een radioreclame die blijft hangen

| Blog

Radioreclame blijft een krachtig medium om consumenten te bereiken, of het nu gaat om het vergroten van merkbekendheid, het stimuleren van koopintentie of het versterken van je imago. Maar hoe zorg je ervoor dat je radiospot impact maakt? Met deze vijf...

Vooruitblik 2025: hier wil je als merk bij zijn

| Blog

2024 zit er bijna op. Altijd een mooi moment om terug te blikken, maar vooral ook om vooruit te kijken. Wat brengt 2025? En vooral: welke kansen biedt dat voor jouw merk en campagnes?

Wat adverteren bij Ster kan doen voor reclamestarters

| Blog

Starten met reclame? Adverteren bij Ster kan verrassend veel impact maken, of je nu naamsbekendheid wilt opbouwen of je verkoop wilt stimuleren. Drie bedrijven laten zien hoe een slimme campagne bij Ster écht verschil kan maken: BrandMR, bikeboxer en...

Starten met radioreclame in 2025? Alle basics in één inspirerende podcast

| Blog

Het jaar 2025 is bijna in zicht. Dit is hét moment om na te denken over hoe jouw merk in het nieuwe jaar kan groeien. Overweeg je landelijke reclame als onderdeel van je strategie, maar weet je niet waar te beginnen? Laat je dan inspireren door de podcastserie...

Een tv-commercial maken

| Blog

Je wil een televisiecommercial laten maken. Waar begin je dan? Waar moet je allemaal rekening mee houden? Wat kost het maken van een tv-commercial? In onderstaand artikel nemen wij je mee in wat er komt kijken bij het maken van een effectieve tv-reclame.

Met deze drie whitepapers ga je goed voorbereid het nieuwe jaar in

| Blog

2025 staat voor de deur, de tarieven zijn bekend en jouw mediaplannen waarschijnlijk al in de maak. Maar hoe zorg je ervoor dat je campagnes in het nieuwe mediajaar het beste effect behalen? Welke strategieën maken echt verschil? En hoe pas je die toe?...

De ROI van radioreclame: is het de investering waard?

| Blog

Als marketeer wil je het optimale resultaat uit je marketingbudget. Het maken van de juiste keuzes kan een groot verschil maken in het succes van je campagne. Radioreclame blijft een bewezen kracht in het bereiken van een breed publiek. Maar hoe zit het...

kerstmis, loeki, loeki de leeuw, kerstreclame, kerstcommercial

10 lessen en tips voor een sterke kerstcommercial

| Blog

De sint is nog maar net in het land, maar de eerste kerstreclames zijn ook alweer gesignaleerd op televisie. Wat kunnen we leren van prijswinnende feestdagenspots? Of zoek je nog tips en handvatten voor je eigen commercial? In dit blog zetten we het voor...

De waarde van reclame bij de publieke omroep

| Blog & Public Affairs

In een tijd waarin mediagebruik verandert en omroepen nadenken over manieren om te bezuinigen, wordt Ster vaker geconfronteerd met de vraag: wat is de waarde van reclame op publieke zenders of rondom specifieke programma’s en genres? Dat is een makkelijke...