De finalisten van onze Ster Gouden Loeki - dé publieksprijs voor beste reclame - zijn bekend. Van de 40 kwartaalwinnaars zijn er nu nog 10 kanshebbers over. Wie o wie gaat er met de felbegeerde prijs vandoor? Er kan vanaf nu gestemd worden!

Dit zijn de 10 finalisten van 2020

Wij feliciteren de volgende kanshebbers met het behalen van de finale van onze Ster Gouden Loeki:

  • dankaandezorg.nl & Iris Amsterdam met 'Dank aan de zorg'
  • Douwe Egberts & TBWA\NEBOKO met '#metelkaar'
  • Jumbo & Alfred International met 'Met Jumbo naar Super Friday van de Dutch Grand Prix'
  • Jumbo & Alfred International met 'Zo maken we er samen een mooie zomer van'
  • McDonald's & TBWA\NEBOKO met 'Opa en Oma'
  • Ministerie van VWS & Roorda met 'Mantelzorg - Deel je zorg'
  • Ministerie van VWS & Open Now Amsterdam met 'Eén tegen Eenzaamheid - Buurttuin'
  • PLUS & Wunderman Thompson met 'Goed eten is samen eten'
  • Spieren voor Spieren & Wefilm met 'Guus'
  • Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met 'Frummel'

Wil je alle commercials terugkijken? Dat kan! Alle spots van de finalisten staan op onze website

Meer informatie over de verkiezing vind je hier

Er kan vanaf nu gestemd worden

Het bekendmaken van de finalisten betekent ook het startschot voor de stemperiode. Tot en met 23 februari kan er gestemd worden via stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. 

 

Bekendmaking winnaar Ster Gouden Loeki 2020

Ster Gouden Loeki keert terug op de buis! Op 3 maart om 21.35u op NPO 1 wordt in een feestelijke uitzending van Omroep MAX de winnaar van de felbegeerde prijs bekendgemaakt. 

Ster Gouden Loeki

Bij Ster geloven we in de kracht van reclame: een goede commerciële boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt het gewenste resultaat. Daarnaast vinden we dat goede reclame beloond moet worden. Het is dé (enige) publieksprijs voor de beste, mooiste of meest bijzondere reclame.

In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.

De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial 'Zwanen'.

Meer informatie