Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
In de zomer van 2020 was alles toch net even anders dan we ons allemaal hadden voorgesteld. We mochten niet naar het café. Niet met elkaar knuffelen. Zelfs niet binnen anderhalve meter komen van anderen. En we mochten absoluut niet op vakantie naar verre oorden - al hadden we daar na de eerste lockdown allemaal wel heel veel zin in.

Geniet van de zomer

Gelukkig is Jumbo van zichzelf optimistisch. En is Alfred het bureau van de Happy Many. Dus stelden we ons de omdenkvraag: hoe kan je van een zomer waarin we allemaal noodgedwongen dicht bij huis blijven iets leuks maken? Een zomer waar we allemaal zin in hebben - zin in BBQ, zin in koude drankjes, zin in frisse zomersalades, zin om van de zomer te genieten?

Hintergarten

Dat was de basis van het creatieve idee: waarom zou je er in je eigen achtertuin niet een hele mooie zomer van kunnen maken? Sterker nog: waarom zou je er niet een echte vakantie van kunnen maken? Je kan best kamperen in eigen achtertuin, met al de gein en ongein die bij kamperen hoort, van zonnen in de BBQ-rook tot badmintonnen en van frisse zomersalades tot wc-rollen onder je arm. Dus pakt de Jumbo-familie de caravan - zoals de Happy Many graag doet. En als ze daarmee op de oprit staan, vraagt de buurman natuurlijk “Waar gaat de reis naar toe?”. “Hintergarten”, was het antwoord.

In dat ene woord werd de hele zomer van 2020 gevangen. ‘Hintergarten’ werd een gevleugelde uitdrukking, die we overal terugzagen. “Groeten uit Hintergarten” kopte HP/De Tijd boven een artikel over de staycation. En Tubantia schreef “Vakantie in Hintergarten, je moet er net iets beter je best voor doen”.

Kracht van reclame

We zouden Jumbo niet zijn als we Nederland niet bij dat laatste zouden helpen. De tv-campagne ving het gevoel van de zomer van 2020 in één woord, waarna we met zomerse producten én zomertips en content in social kanalen en in Hallo Jumbo-magazine ook echt hielpen om er wat van te maken.

Zo bewees deze Jumbo zomercampagne meer dan ooit de kracht van reclame. Een bevestiging van de kracht van een tv, als enige echte massamedium. Juist in de zomer van 2020 konden we allemaal wel een beetje positiviteit gebruiken. Jumbo hielp een beetje, met reclame waar Nederland blij van werd, vanuit het motto “Zo maken we er samen een mooie zomer van”.

Stem op Hintergarten

Van de 40 Gouden Loeki nominaties in 2020 zijn er 6 voor Jumbo. Twee daarvan hebben een plek in de finale top 10 over het hele jaar. Stem nu op jouw favoriete commercials op www.stergoudenloeki.nl

Heb jij al gestemd?

Tot en met 23 februari kan je stemmen op jouw favoriete commercial! Wie moet er van jou met de felbegeerde prijs vandoor? Breng nu jouw stem uit via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 3 maart bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitzending van Omroep Max om 21:35u op NPO 1.

Stem direct!