De campagne ‘Deel je zorg’ laat zien dat het heel normaal is voor mantelzorgers om je zorg te delen. Je zorg delen is een oproep met een dubbele betekenis. Veel mantelzorgers dragen niet alleen zorg maar maken zich ook zorgen. Ook als je niet met zorgtaken bezig bent, draag je de zorgen voor de zorgvrager met je mee. Door die zorg te delen met anderen en bijvoorbeeld in gesprek te gaan met andere mantelzorgers, of hulp te vragen aan een mantelzorgcoach, kun je die last verlichten. Op mantelzorg.nl vind je organisaties die mantelzorgers ondersteunen.
Samen met het regisseursduo Ismaël en Rogier van Pink Rabbit heeft Roorda Reclamebureau een film gemaakt waarin letterlijk en figuurlijk het dragen van de zorg centraal staat. Bij het realiseren van het concept kwamen flink wat stunts kijken. De hoofdrolspeler konden niet de hele draaidag iemand op hun rug meedragen. Daarom zijn er speciale harnassen en loopconstructies gecreëerd. Om de personen te laten vliegen is een stellage gebouwd met kabels waarmee de acteurs werden opgehesen en getransporteerd van de ene mantelzorger naar de ander.
Naast de hoofdrolspelers en het concept speelt de muziek een belangrijke rol in deze film. Tijdens de montage is er met veel stijlen geëxperimenteerd. Toen componist Jorrit Kleijnen met dit voorstel kwam viel alles op zijn plek. De muziek was zo sterk en emotioneel dat het vanaf dat moment een hoofdrol in de film is gaan spelen. De muziek creëert urgentie en trekt vanaf de eerste seconde je aandacht. Mantelzorgers voelen zich echt geraakt door de film. Dat zien we niet alleen terug in de waardering van de campagne maar ook in de comments op YouTube en in de vele mails die Roorda heeft ontvangen met het verzoek om de muziek als nummer uit te brengen. De muziek is opgenomen met een zangeres uit Wenen. Helaas is in haar agenda nog geen plek gevonden om de rest van het nummer op te nemen. Maar wat niet is, kan nog komen…
Draag jij de mantelzorgers een warm hart toe, en of ben je fan van deze film en de muziek? Stem dan op Mantelzorg 'Deel je zorg'. Als we winnen zullen we alles op alles zetten om de muziek alsnog uit te brengen.
Tot en met 23 februari kan je stemmen op jouw favoriete commercial! Wie moet er van jou met de felbegeerde prijs vandoor? Breng nu jouw stem uit via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 3 maart bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitzending van Omroep Max om 21:35u op NPO 1.
Stem direct!