Eelco Stevens en zijn begeleider Siete Hoekstra stelen de show in de IkZorg-reclamespot van Ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Ze maken kans op de 25e Gouden Loeki.
Eelco Stevens en zijn begeleider Siete Hoekstra stelen de show in de IkZorg-reclamespot van Ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Ze maken kans op de 25e Gouden Loeki.
‘Hoe mooi zou het zijn als zij, misschien wel een beetje tegen de verwachting in, het podium weten te pakken’, aldus Ramon Stalenhoef van Publicis Groupe. ‘Dan staan ze er namens de hele sector zorg en welzijn. Ze zijn in ieder geval bij de uitreiking aanwezig en misschien zelfs wel met de betreffende brommer uit de commercial.’
Eelco en Siete waren drie weken lang het gezicht van de landelijke IkZorg-campagne die compleet tot stand is gekomen in samenwerking met de gehele sector. Medewerkers uit de sector gaven aan eindelijk eens een positief geluid te willen laten horen. Wij gaven ze een podium. In een periode van vijf maanden portretteerden, filmden en interviewden we bijna 700 medewerkers. Mensen met uiteenlopende beroepen en opleidingen laten zien hoe veelzijdig werken in zorg en welzijn is.
Een ongelofelijk belangrijke boodschap, want als er niets gebeurt, dreigt er in 2022 een tekort van 125.000 zorgmedewerkers. De campagne draagt eraan bij dat meer mensen kiezen voor de sector, maar ook en zet de dat medewerkers en cliënten in het zonnetje gezet worden. Want zonder mensen zoals Siete is er geen goede zorg. Eelco vertrouwt blind op zijn begeleiding en kan daarbij nog steeds zichzelf zijn. Met maximale regie over zijn eigen leven, vol vrijheid.
Zo heeft iedereen in Nederland wel eens te maken met de zorg. De campagne komt daardoor heel dichtbij. Het zijn immers de mensen uit de zorg zelf, die de regie pakken. En hun eigen eerlijke en echte verhaal vertellen. Bij de opnames was dat voor ons ook elke keer weer een verrassing; zoals de klik die Eelco met Siete heeft en zich daardoor zo bloot durft te geven. Zijn enthousiasme is oprecht, spat van het scherm. Dat kun je niet bedenken of scripten, dat is er gewoon en hoef je alleen maar vast te leggen.
De zorg verdient een Gouden Loeki
Een Gouden Loeki zou de hele sector zorg en welzijn doen brullen van trots. Het zou voor velen ook een enorme inspiratie zijn om de zorg te ontdekken en erachter te komen hoe leuk en afwisselend de werkzaamheden zijn, met vele kansen en mogelijkheden. Als we de Gouden Loeki winnen is hij niet alleen voor Eelco en Siete, maar ook voor de 1,2 miljoen andere collega’s. Laten we er dan maar een wisseltroffee van maken. Zo verdwijnt Loeki een keer niet in een prijzenkast maar valt hij te bewonderen in de vensterbank van zoveel mogelijk zorgorganisaties.
En o ja, Eelco heeft maar een droom; beroemd worden! Dus gun Eelco en de hele zorg jouw stem.
Publicis Groupe
Tot dinsdag 11 februari om 12 uur kan je stemmen op jouw favoriete commercial. Wie moet er volgens jou met de 25ste Gouden Loeki vandoor? Laat het ons weten en breng je stem uit via onze speciale webpagina.