Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Drie jaar op rij zit PLUS bij de laatste tien finalisten voor de Gouden Loeki. Op zich al een fraaie prestatie. Maar meer dan een vierde plek zat er tot nu toe niet in. Tot nu toe…

Troef

Want dit jaar hebben we naast een prachtige film - die met die opa - ook iets dat de afgelopen jaren ontbrak. Een troef waarmee we zomaar eens die gouden nominatie kunnen verzilveren. Die troef is de muziek, die speciaal voor deze commercial is geschreven.

Voor de enkeling die de commercial niet kent: we zien een puberende jongen die zijn eenzame opa dagelijks verzorgt met bakjes heerlijk eten. Uiteindelijk draait opa de rollen om door zijn kleinzoon te verrassen met een uitgebreid ontbijt. Want goed eten is samen eten.

Joe Buck

De emotionele film inspireerde de toen nog onbekende Joe Buck om er een nummer voor te schrijven, met de toepasselijke titel: The Way You Take Time.

De commercial was nog geen week op tv of de radiostations werden overspoeld met aanvragen. Hoe heet dat nummer van de PLUS-reclame? Wie is de zanger? Staat-ie al op Spotify? Waar kan ik ‘m downloaden?

Beste reclamemuziek aller tijden

Reden voor Joe Buck om een lange versie uit te brengen, die binnen de kortste keren de hitlijsten bestormde. The Way You Take Time werd zelfs uitgeroepen tot beste reclamemuziek aller tijden.

Het moge duidelijk zijn: PLUS heeft dit jaar alle ingrediënten om de Gouden Loeki binnen te slepen. Visueel en auditief. Het enige dat we nu nog nodig hebben zijn stemmen. Dus neem ook even de tijd en stem op: Goed eten is samen eten.

Alvast bedankt! Ook namens Joe.

PLUS & J. Walter Thompson Amsterdam (nu Wunderman Thompson Amsterdam)

Heb jij al gestemd?

Tot dinsdag 11 februari om 12 uur kan je stemmen op jouw favoriete commercial. Wie moet er volgens jou met de 25ste Ster Gouden Loeki vandoor? Laat het ons weten en breng je stem uit via onze speciale webpagina.