De luistercijfers van maart en april zijn vanmorgen gepubliceerd met mooie resultaten voor NPO Radio 2: de zender blijft marktleider en groeit zelfs ten opzichte van vorig jaar.

NPO Radio 2 behoudt martkleiderschap

Marktleider NPO Radio 2 topt ook in de coronacrisis de lijst: het is de populairste zender op 10+. De zender maakt een groei door van ruim 1% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar en komt daarmee uit op een marktaandeel van maar liefst 13,4%. Ook in de leeftijdscategorieën 25-67 en 25-54 is Radio 2 marktleider.

# Zender Maart-April 2020 Februari-Maart 2020
1 NPO Radio 2 13,4 13,3
2 Radio 10 10,8 10,7
3 Radio 538 9,7 9,9

Ook NPO Radio 5 doet het goed: de zender stijgt met 0,7% vergeleken met vorig jaar. NPO Radio 4 blijft stabiel ten opzichte van de vorige periode en NPO Radio 3FM maakt een lichte daling door in 10+. De laatste stijgt daarentegen al sinds begin dit jaar in de leeftijdscategorie 20-34.

NPO Radio 1 daalt ook ten opzichte van vorige periode. Mogelijk is dit te wijten aan de ontbrekende sportuitzendingen. In de categorie business-to-business stijgt de zender echter significant in vergelijking met een jaar geleden: van 6,3% naar 7,9%.

AANWEZIG ZIJN BIJ NPO RADIO?

Ben je benieuwd wat het grote bereik van NPO Radio voor jouw merk kan betekenen? Bekijk dan ons tijdelijke, unieke welkomstaanbod voor nieuwe merken. Meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op!

Meer weten?

Remco Verweij

accountmanager
035-6725591 remco.verweij@ster.nl

Vul je naam in.
Vul een geldig telefoonnummer in.
Vul je naam in.
Vul een geldig e-mailadres in.

Ook groeien met radioreclame?

Whitepaper: Groeien met radioreclame

Bereik meer met radioreclame

Bron: NLO: luistercijfers mrt-apr 2020