Mooie resultaten voor de zenders van de Publieke Omroep, dat blijkt uit de luistercijfers over de periode februari/maart 2020.

NPO Radio 2 blijft aan top

NPO Radio 2 staat al maanden aan top van de lijst en is de populairste zender op 10+ met een marktaandeel van 13,3%. Ook in de doelgroepen 25-67 en 25-54 is NPO Radio 2 de winnaar. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar zien we een stijging van bijna 1% op basis van 25-67.

# Zender Feb 20 - Mrt 20 (Marktaandelen 10+)
1 NPO Radio 2 13,3
2 Radio 10 10,7
3 Radio 538 9,9

Tijdens de coronacrisis is radio een vertrouwd medium voor informatie, dat zie je terug bij NPO Radio 1, de zender groeit in deze meetperiode van 7,6% naar 8,0% (10+).

NPO 3FM stijgt licht en in de doelgroep 25-45 is een stijgende trend voor de laatste vier luisterperioden te zien. NPO Radio 4 en 5 blijven in deze periode vrijwel stabiel.

Wil je ook van het grote bereik van NPO radiozenders profiteren? Check dan onze tijdelijke welkomstpakketten voor nieuwe adverteerders en profiteer van een uniek aanbod. Vragen? Neem dan contact met ons op! 

Ook groeien met radioreclame?

Lees er alles over in onze whitepaper Groeien met radioreclame. Direct actie ondernemen? Dat kan natuurlijk ook; neem hiervoor contact op met een van onze accountmanagers.  

Neem direct contact op!

Meer weten?

Dennis Hendriks

accountmanager
035-6725512 dennis.hendriks@ster.nl

Vul je naam in.
Vul een geldig telefoonnummer in.
Vul je naam in.
Vul een geldig e-mailadres in.

Bronnen
NLO: luistercijfers feb-mrt 2020