Social media pitch

Vanavond: finale Ster Gouden Loeki live op NPO 1

Samenvatting

Sophie Hilbrand presenteert vanavond live vanuit de Gashouder in Amsterdam de Ster Gouden Loeki 2014. Vijf finalisten strijden om de prestigieuze reclamepublieksprijs. Tijdens het programma kan heel Nederland via telefoon en sms stemmen op één van de vijf finalisten.

Detail

In de show staan we uitgebreid stil bij de magie van reclame. Samen met tafelheer en reclameman Lode Schaeffer blikt Sophie terug op de meest bijzondere commercials uit 20 jaar Gouden Loeki. Spraakmakende gasten als Harry Piekema, Peer Mascini, ‘bladebabe’ Marlou van Rhijn en Patrick Stoof zoomen in op de trends en hoogtepunten van het afgelopen reclamejaar. Voor veel ‘Oh ja!’-momenten, achtergronden, het mooiste werk uit binnen- en buitenland én een blik achter de schermen, stem je vanavond om 20.30 uur af op NPO 1.

Van 10 halve-finalisten naar de 5 finalisten
Tot vanmiddag 15.00 uur kan het Nederlands publiek op www.stergoudenloeki.nl stemmen op de tien halve-finalisten. Daaruit volgen de vijf finalisten op wie telefonisch en per sms gestemd kan worden tijdens de liveshow. Wil je weten hoe het stemproces precies werkt, kijk dan hier.

De 19 Ster Gouden Loeki winnaars van de afgelopen jaren
Ster Gouden Loeki winnaars waren achtereenvolgens: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), ‘Lekker lang bellen’(2012) en in 2013 was ‘Olli’ van ASR de grote winnaar.

Over Ster

Ster is al 50 jaar een professionele partner voor adverteerders, media- en reclamebureaus. Ster exploiteert reclamezendtijd op de televisie- en radiozenders en de websites van de publieke omroep, levert kwaliteit voor de adverteerder en zendt reclame uit met respect voor het Nederlands publiek.