Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
In februari 2020 vindt de 25e Ster Gouden Loeki-uitreiking plaats. De mooiste, grappigste en meest ontroerende reclames worden dan weer in het zonnetje gezet. Maar zijn dit soort reclames ook echt effectief?

Deze vraag wordt ons elk jaar weer gesteld. Dat is begrijpelijk, want als je kijkt naar de hoeveelheid werk en de bijkomende kosten van het creëren van een commercial wil je natuurlijk het liefst voor het uitzenden weten of jouw reclameboodschap ook echt gaat overkomen.

Het liefst zou je een kijkje willen nemen in het hoofd van de consument om te zien wat er gebeurt; wat is de trigger voor een consument om een product te kopen of om op zoek te gaan naar meer informatie? Gelukkig geeft wetenschappelijk onderzoek ons inzichten over de werking van ons brein. Zo weten we dat consumenten weinig aandacht aan reclame besteden en de informatie over merken vaak onbewust verwerken. Maar hoe zorg je er dan voor dat jouw merk blijft hangen en welke rol speelt reclame hierbij? In hoeverre heeft het zin om je commercial te laten (pre)testen? En welke rol kan Ster hierbij innemen?

 

Dit zijn allemaal terechte vragen die we als Ster graag voor onze klanten willen beantwoorden . Daarom hebben we in samenwerking met onderzoeksbureau Bloakes en SAMR een whitepaper geschreven over hoe het brein bij reclame werkt en waarom (impliciet) commercialonderzoek belangrijk is. In de whitepaper tonen we aan de hand van vijf praktijkvoorbeelden aan waarom impliciet commercialonderzoek met uitstek geschikt is voor het optimaliseren van een reclameboodschap.

Is jouw interesse gewekt? 

Klik dan hier voor de whitepaper.