Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
Met een nettoresultaat van 218 miljoen euro in 2014 levert Ster een forse bijdrage aan de mediabegroting van het ministerie van OCW. Mede dankzij succesvolle, veelbekeken sportevenementen als de Olympische Spelen en het WK voetbal en de kwalitatieve programma’s van de publieke omroep op tv, radio en online, heeft Ster deze uitstekende omzet kunnen realiseren.

Met een nettoresultaat van 218 miljoen euro in 2014 levert Ster een forse bijdrage aan de mediabegroting van het ministerie van OCW. Mede dankzij succesvolle, veelbekeken sportevenementen als de Olympische Spelen en het WK voetbal en de kwalitatieve programma’s van de publieke omroep op tv, radio en online, heeft Ster deze uitstekende omzet kunnen realiseren.

2014 stond in het teken van sport. De gouden Olympische Spelen in Sochi en het ongekend succesvolle WK voetbal boden legio mogelijkheden voor adverteerders om een massaal publiek te bereiken. Succesvol was ook het allereerste ‘Super Dutch’ reclameblok tijdens het WK 2014, een novum à la de Super Bowl in de Nederlandse Sterblokken. 

Vooruitblik

2015 wordt een uitdagend jaar. Een jaar zonder grote sportevenementen, maar ook het jaar waarin de bezuinigingen bij de publieke omroep en Ster verder hun beslag krijgen. Tegelijkertijd is er de opdracht van staatssecretaris Dekker om ‘eigen inkomsten’ van de publieke omroep te verhogen. Bij Ster moeten wij daarom grenzen kunnen blijven verleggen om nieuwe businessmodellen te ontwikkelen en reclameminuten optimaal te verzilveren. Innovatie is daarbij - juist nu - van cruciaal belang om ook op de langere termijn verzekerd te blijven van stabiele en toenemende Sterinkomsten.