‘Parijs is nog ver’; een uitspraak die je veel hoort tijdens de Tour en die erop doelt dat er in de laatste dagen nog van alles kan gebeuren. De wedstrijd is pas afgelopen in Parijs. Dit jaar heeft deze uitspraak een extra lading: niet eerder werd een Tour de France in augustus en september verreden. Parijs is dus verder dan normaal. Tegelijkertijd is het een van de weinige grote sportevenementen van deze zomer en daarmee een mooie kans voor jouw merk om een groot publiek te bereiken!

Een unieke etappe

Dit jaar is de Tour er een om naar uit te kijken. Menig wieler- en sportliefhebber hunkert naar een nieuwe lading sport, na het wegvallen van het wielervoorjaar en het verzetten van het EK Voetbal en de Olympische Spelen naar volgend jaar. Misschien is de Tour deze zomer niet alleen het eerste, maar ook het énige grote sportevenement.

Toch is de nieuwe datum niet de enige reden voor een speciale Tour. Omdat er meer wielerwedstrijden in een relatief korte periode in het najaar ‘ingehaald’ worden, ligt er voor de ploegen een uitdagende puzzel om te beslissen welke renners in welke wedstrijd worden ingezet. Als we de kenners mogen geloven, is de kans groot dat veel ploegen 29 augustus in hun sterkste opstelling van start gaan in de Franse badplaats Nice.

Met relatief weinig tijdritkilometers en veel aankomsten bergop, lijkt het een Tour te worden die voor de echte klimmers op het lijf geschreven is. Er staan ritten in zowel de Pyreneeën als de Alpen op het programma, maar vergeet ook zeker niet de helse, individuele klimtijdrit op de voorlaatste dag naar La Planche des Belle Filles. Dat belooft spanning en vuurwerk tot en met het laatste weekend en zet de beginuitspraak nog eens kracht bij: tot aan Parijs kan er nog van alles gebeuren!

Kansen voor Nederland én voor merken

Voor de Nederlandse wielerfans is er meer dan genoeg reden om uit te kijken naar de Tour. Team Jumbo-Visma (NL) verschijnt als een van de favoriete ploegen aan de start met een sterke (Nederlandse) vertegenwoordiging zoals: Mike Teunissen, Tom Dumoulin en Steven Kruiswijk. Ook vanuit andere ploegen wordt Nederlands vuurwerk verwacht, denk aan: Cees Bol van Team Sunweb, Bauke Mollema (Trek-Segafredo) en ook Dylan van Baarle (Team Ineos) en Wout Poels (Bahrain McLaren) worden genoemd.

Met zo’n sterke Nederlandse vertegenwoordiging in de toch al zo speciale Tour de France wordt een enorm bereik verwacht. NPO Radio 1 volgt de Tour op de voet en doet als enige Nederlandse zender dagelijks verslag van de wedstrijd. Met de behoefte van de fans aan sport, beleving en sensatie wordt grote impact verwacht van ’s werelds meest toonaangevende wielerevenement.

Ook de cijfers van vorig jaar bieden een mooie verwachting voor komende zomer. Er volgden maar liefst 9 miljoen mensen de etappes bij de NOS. Dit is 56% van de Nederlandse bevolking. Zowel op radio als online is de Tour populair: Radio 1 trok vorig jaar 2.388.000 luisteraars (10+) en de website van de NOS telde 3,9 miljoen unieke bezoekers. Ook waren er maar liefst 8,2 miljoen livestreamstarts.

Kortom, een gigantisch bereik dat dit jaar door de unieke situatie, bijzondere klimritten en Nederlandse kanshebbers mogelijk nog eens versterkt wordt. Dit biedt unieke kansen voor merken.

Wees erbij!

Meegenieten van dit grote bereik? Dit jaar biedt Ster speciale Tour de France-pakketten aan, waarbij jouw merk rondom de bekendste wielerwedstrijd te zien of te horen is. Zowel rondom de live uitzendingen op de radio, als online bij bijvoorbeeld uitzendingen van de Avondetappe, Studio Sport of interviews met sporters en artikelen over de Tour zijn er pakketopties. Hiermee is jouw campagne voor een week of zelfs gedurende de hele Tour de France te zien of te horen bij specifieke Tour-content.

Ondanks dat Parijs nog ver is, zijn wij er klaar voor. Zit jouw merk mee in de goede waaier?  Profiteer mee van dit enorme bereik en neem contact met ons op!

Meer weten?

Yerma Ham

accountmanager
035-6725588 yerma.ham@ster.nl

Vul je naam in.
Vul een geldig telefoonnummer in.
Vul je naam in.
Vul een geldig e-mailadres in.

Meer weten over adverteren rondom de Tour?

Giro di Kika

FuturumShop