2021 staat alweer bijna voor de deur en dat betekent: kerst, oudjaar én een nieuw seizoen vol mooie programma’s. Welke succesnummers staan de NPO-luisteraar en -kijker de laatste weken van december en in januari te wachten? In dit blog lees je welke kansen je met jouw merk zeker niet mag missen.

Kerst: thuis voor de buis, maar vooral bij de radio

Het belooft een andere kerst te worden dan anders, maar op de radio is het vanouds gezellig. Zo kunnen we in de aanloop naar kerst weer luisteren naar 3FM Serious Request: The Lifeline. Het radio-evenement zamelt dit jaar geld in voor het Rode Kruis dat medische hulpverleners ontlast en de verspreiding van covid-19 tegengaat. Vanwege de coronacrisis wordt er geen grote tocht afgelegd, maar gaan er drie teams in lockdown en kunnen luisteraars meelopen vanuit huis.

Ook de altijd populaire Top 2000 keert dit jaar terug. Hoewel ook dit evenement zich ongetwijfeld aan moet passen op de actualiteit, blijft de gezellige én verbindende factor van de hitlijst bestaan. Radio 2 is al het gehele jaar de absolute marktleider en scoort ook tijdens dé muzieklijst van het jaar een miljoenenpubliek op tv, radio én online. Meer weten over de Top 2000? Lees dan het gastblog van Radio 2-dj Wouter van der Goes, bekijk het video-interview met ervaren Top 2000-merk, Oikocredit, of ga direct naar het speciale Top 2000-pakket en bereik het grote publiek met jouw (kerst)boodschap.

Spetterende programma’s bij de NPO

Naast radio kan je in de kerstperiode ook lekker achter een scherm kruipen. Traditiegetrouw zien we de mooiste (en zenuwslopendste) stunts in het kerstcircus van Monte Carlo en kunnen we kijken én luisteren naar de toespraak van de koning. Zin in een kerstklassieker? Omroep MAX brengt op 20 december het iconische kerstverhaal van Scrooge tot leven in een live tv-uitzending vol bekende acteurs.

Ook op Eerste Kerstdag zit je bij de NPO goed. Bert van Leeuwen presenteert het EO-programma Stralend Kerstfeest waarin – onder muzikale begeleiding – het verhaal van Maria wordt verteld en hierna kunnen we blijven hangen voor de Boer Zoekt Vrouw Kerstspecial. En we kunnen meer liefde verwachten tijdens deze feestdagen: in tien speciale First Dates kerstafleveringen ervaren nieuwe én bekende gasten of de vonk overslaat.

Aanwezig zijn rondom deze spetterende programma’s? Online is er in december nog genoeg kans om je merk onder de aandacht te brengen bij het grote publiek. Denk – naast bovengenoemde programma’s – bijvoorbeeld aan het nieuwe seizoen van De Slimste Mens en de CupCakeCup. Meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.

Nieuw jaar, nieuwe programma’s

Het einde van het jaar betekent zeker niet het einde van de topprogrammering. Integendeel: de NPO start het jaar met echte knallers. Zo begint vanaf 31 december het nieuwe programma van Matthijs van Nieuwkerk, ‘Matthijs gaat door’, dat vervolgens op de zaterdagavonden te zien al zijn. Dat belooft samen met het nieuwe seizoen van Wie is de Mol? een ijzersterke én leuke zaterdagavond te worden.

De donderdagavond is tevens er eentje om in de agenda te zetten. Vanaf 1 januari start daar Nieuwe boeren: een afvalrace waarin twaalf onbekenden een maand lang teruggaan naar de basis en moeten leven met wat de natuur hun geeft. En dat is niet alles: na de spelshow kunnen we lekker blijven zitten voor Dit was het nieuws.

Presentatrice van het programma Nieuwe boeren: Anita Witzier

Voor liefhebbers van dramaseries is het ook weer volop genieten. Zo is het vierdelige Doodstil vanaf 27 december te zien op NPO 3. Deze serie vertelt het verhaal van Luther, de rechterhand van Carmen van Walraven uit de voormalige serie en film Penoza. Daarnaast kunnen we uitkijken naar I.M. over de heftige en ontroerende relatie van journalist Ischa Meijer en schrijfster Connie Palmen. Deze tevens vierdelige serie is vanaf 28 december vier avonden op rij te zien op NPO 1.

Terugkerende kijkcijferknallers

Naast nieuwe programma’s keren in januari ook genoeg vertrouwde succesnummers terug bij de NPO. In de eerste week van het nieuwe jaar kunnen we bijvoorbeeld weer volop genieten van DNA onbekend met presentatrice Dionne Stax, waarna we vervolgens het weekend in kunnen luiden met het 15e seizoen van het populaire Flikken Maastricht.

Als kers op de taart begint – naast Wie is de Mol? – ook Heel Holland Bakt aan een nieuw seizoen. Gemiddeld trokken de lekkere baksels in 2020 maar liefst 3,5 miljoen kijkers: een miljoenenpubliek binnen handbereik dus!

Kortom, ook in januari zijn er genoeg kansen om het grote publiek te bereiken. Aanwezig zijn met jouw merk? De aanvragen voor januari lopen snel op en er is nog beperkt plek, dus wees er snel bij!

gerelateerd

Luistercijfers: NPO Radio 2 blijft aan kop en de andere NPO-zenders stijgen

Klant aan het woord: Oikocredit over adverteren tijdens de Top 2000