Ster blikt vooruit:
deze programmaknallers mag je niet missen
2021 staat alweer bijna voor de deur en dat betekent: kerst, oudjaar én een nieuw seizoen vol mooie programma’s. Welke succesnummers staan de NPO-luisteraar en -kijker de laatste weken van december en in januari te wachten? In dit blog lees je welke kansen je met jouw merk zeker niet mag missen.
Kerst: thuis voor de buis, maar vooral bij de radio
Het belooft een andere kerst te worden dan anders, maar op de radio is het vanouds gezellig. Zo kunnen we in de aanloop naar kerst weer luisteren naar 3FM Serious Request: The Lifeline. Het radio-evenement zamelt dit jaar geld in voor het Rode Kruis dat medische hulpverleners ontlast en de verspreiding van covid-19 tegengaat. Vanwege de coronacrisis wordt er geen grote tocht afgelegd, maar gaan er drie teams in lockdown en kunnen luisteraars meelopen vanuit huis.
Aanwezig zijn rondom deze spetterende programma’s? Online is er in december nog genoeg kans om je merk onder de aandacht te brengen bij het grote publiek. Denk – naast bovengenoemde programma’s – bijvoorbeeld aan het nieuwe seizoen van De Slimste Mens en de CupCakeCup. Meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.
Nieuw jaar, nieuwe programma’s
Het einde van het jaar betekent zeker niet het einde van de topprogrammering. Integendeel: de NPO start het jaar met echte knallers. Zo begint vanaf 31 december het nieuwe programma van Matthijs van Nieuwkerk, ‘Matthijs gaat door’, dat vervolgens op de zaterdagavonden te zien al zijn. Dat belooft samen met het nieuwe seizoen van Wie is de Mol? een ijzersterke én leuke zaterdagavond te worden.
Presentatrice van het programma Nieuwe boeren: Anita Witzier
Voor liefhebbers van dramaseries is het ook weer volop genieten. Zo is het vierdelige Doodstil vanaf 27 december te zien op NPO 3. Deze serie vertelt het verhaal van Luther, de rechterhand van Carmen van Walraven uit de voormalige serie en film Penoza. Daarnaast kunnen we uitkijken naar I.M. over de heftige en ontroerende relatie van journalist Ischa Meijer en schrijfster Connie Palmen. Deze tevens vierdelige serie is vanaf 28 december vier avonden op rij te zien op NPO 1.
Terugkerende
kijkcijferknallers
Naast nieuwe programma’s keren in januari ook genoeg vertrouwde succesnummers terug bij de NPO. In de eerste week van het nieuwe jaar kunnen we bijvoorbeeld weer volop genieten van DNA onbekend met presentatrice Dionne Stax, waarna we vervolgens het weekend in kunnen luiden met het 15e seizoen van het populaire Flikken Maastricht.
Als kers op de taart begint – naast Wie is de Mol? – ook Heel Holland Bakt aan een nieuw seizoen. Gemiddeld trokken de lekkere baksels in 2020 maar liefst 3,5 miljoen kijkers: een miljoenenpubliek binnen handbereik dus!
Kortom, ook in januari zijn er genoeg kansen om het grote publiek te bereiken. Aanwezig zijn met jouw merk? De aanvragen voor januari lopen snel op en er is nog beperkt plek, dus wees er snel bij!
Ben jij klaar voor het nieuwe jaar?
Met zoveel mooie titels, programmering om van te watertanden en een potentieel miljoenenbereik kan je bijna niet anders dan reikhalzend uitkijken naar eind december én januari. Meer weten over de kansen voor jouw merk? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.