Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

237 resultaten gevonden
237 resultaten gevonden

Een klein gebaar kan het verschil maken

| Blog

Eén tegen eenzaamheid is een actieprogramma waarmee het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) de trend van eenzaamheid onder ouderen wil doorbreken.

Allemaal op vakantie naar Hintergarten!

| Blog

In de zomer van 2020 was alles toch net even anders dan we ons allemaal hadden voorgesteld. We mochten niet naar het café. Niet met elkaar knuffelen. Zelfs niet binnen anderhalve meter komen van anderen. En we mochten absoluut niet op vakantie naar verre...

Gouden Loeki als beloning voor constante kwaliteit

| Blog

Het mooiste aan de Gouden Loeki is dat het publiek kiest. Het is daarmee de enige reclameprijs die niet door vakgenoten wordt gekozen. Reclame maak je per slot van rekening niet voor de reclamebranche, maar voor het publiek. Onze kerstcommercial heeft,...

Dank aan de Zorg – You are not alone genomineerd voor een Ster Gouden Loeki

| Blog

Dank aan de zorg is een initiatief wat is ontstaan tijdens de coronapandemie om alle zorgmedewerkers te bedanken en een (digitaal) hart onder de riem te steken.

Guus genomineerd voor de Ster Gouden Loeki!

| Blog

Guus heeft een ernstige spierziekte en is kind-ambassadeur van Spieren voor Spieren. Zijn strijd is op indrukwekkende wijze in beeld gebracht en heeft veel mensen in Nederland geraakt. Het verhaal van Guus, gemaakt door Spieren voor Spieren en WeFilm,...

3 redenen waarom de combinatie van radio en tv een goed idee is

| Blog

Uit recent onderzoek blijkt dat radio en tv de meest succesvolle media zijn in tijden van crisis: ze zijn het meest effectief voor het vergroten van de return of investment van een campagne.* Natuurlijk er zijn meer redenen om radio of tv in te zetten...

Bereik het grote publiek rondom de verkiezingen

| Blog

Op woensdag 17 maart is het zover: dan gaan we weer naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. Op tv en radio besteedt de NPO met reguliere én speciale programmering hier volop aandacht aan. Ben je benieuwd hoe jij het grote publiek kan bereiken...

Dit zijn de 10 finalisten van de Ster Gouden Loeki 2020!

| Nieuws

De finalisten van onze Ster Gouden Loeki - dé publieksprijs voor beste reclame - zijn bekend. Van de 40 kwartaalwinnaars zijn er nu nog 10 kanshebbers over. Wie o wie gaat er met de felbegeerde prijs vandoor? Er kan vanaf nu gestemd worden!

Ster Gouden Loeki keert terug op televisie

| Persbericht

De Ster Gouden Loeki-uitreiking keert dit jaar terug op tv. Op woensdag 3 maart reiken we de prijs voor de mooiste, leukste en populairste commercial uit in een speciale uitzending door Omroep MAX. Het is 6 jaar geleden sinds de Gouden Loeki voor het...

Contextual targeting bij Ster wint Privacy Award

| Persbericht

De privacyvriendelijke oplossing voor online adverteren van Ster, haar eigen methode voor contextual targeting, heeft vanmiddag een Nederlandse Privacy Award gewonnen. Ster won de prijs in de categorie consumentenoplossingen. Met contextual targeting...

Ster blikt terug, maar ook vooruit: welke programma's kijken we dit voorjaar thuis

| Blog

2020 was op zijn zachtst gezegd een bewogen jaar. Met als invloedrijkste factor natuurlijk de coronacrisis: Nederlanders bleven massaal thuis. Wat betekende dat voor radio en tv? Wat zijn de lessen? En waar kunnen we de komende periode naar uitkijken?...

Luistercijfers: NPO Radio 2 scoort wederom met Top 2000

| Nieuws

Vandaag zijn de luistercijfers voor november en december bekendgemaakt. Fantastisch nieuws voor NPO Radio 2: de Top 2000-zender haalt mede dankzij hét muziekevenement van het jaar een marktaandeel van 17,4%.

Laatste Ster Gouden Loeki kwartaalwinnaars van 2020 bekend

| Nieuws

De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het vierde kwartaal van 2020 zijn bekend! Alzheimer Nederland, Jumbo, Lidl, Ministerie van VWS, PLUS, Spieren voor Spieren en de Staatsloterij maken kans op de Ster Gouden Loeki 2020.

Is jouw bedrijf klaar voor 2021?

| Nieuws

De eerste weken van 2021 zijn bij de NPO sterk gestart. De programma’s staan steevast hoog in de waarderings- én kijkcijferlijsten. En er komt nog meer aan; veel terugkerende kijkcijferknallers en nieuwe programma’s. Kortom een miljoenenpubliek binnen...

Luistercijfers: NPO Radio 5 stijgt fors, NPO Radio 2 gedeeld marktleider in 10+

| Nieuws

Vanmorgen zijn de nieuwe luistercijfers bekendgemaakt voor de periode oktober en november. NPO Radio 5 boekt een bijzondere winst in marktaandeel en NPO Radio 2 staat samen met Qmusic aan de top in 10+.

Klantcase Milieudefensie: Hoe NPO Radio de campagne van Milieudefensie een boost gaf

| Nieuws

Gisteren zijn er nieuwe coronamaatregelen bekendgemaakt. Helaas met grote gevolgen voor veel merken, die nog steeds met corona worden geconfronteerd. Milieudefensie ging met haar radiospot in op de actualiteit en riep op tot duurzaam herstel na de crisis....

Ster blikt vooruit: deze programmaknallers mag je niet missen

| Blog

2021 staat alweer bijna voor de deur en dat betekent: kerst, oudjaar én een nieuw seizoen vol mooie programma’s. Welke succesnummers staan de NPO-luisteraar en -kijker de laatste weken van december en in januari te wachten? In dit blog lees je welke kansen...

Online adverteren bij Ster vanaf 1 januari enkel voor boodschappen van algemeen nut

| Nieuws

In tegenstelling tot we eerder bericht hebben is gebleken dat online adverteren bij Ster vanaf 1 januari 2021 enkel nog mogelijk zal zijn voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. In dit bericht informeren we je over de laatste...

Online adverteren 2,5 jaar na de verscherping van de privacywet: wat zijn de lessen?

| Blog

Op 25 mei 2018 werd de privacywetgeving verscherpt, met de nodige gevolgen voor de online reclamewereld. Sindsdien is er veel gebeurd. Zo stopte Ster op 1 januari 2020 volledig met het gebruik van advertentiecookies. Hoe zag de weg van cookies naar ‘cookieloos’...

Optimaal profiteren van de omgeving van je commercial: 4 aandachtspunten

| Nieuws

De omgeving waarin je commercial te zien is, kan van grote invloed zijn op de effectiviteit van je reclame-uiting en de manier waarop men naar je commercial kijkt. Waar moet je op letten als je wil bepalen of een omgeving voor jouw commercial werkt? En...