Het aftellen kan beginnen. De zomer van 2021 staat garant voor wekenlang topsport en kan wel eens de boeken in gaan als de ‘grootste’ sportzomer ooit. Kansen voor Oranje bieden ook kansen voor jouw merk. Benieuwd hoe jij kan scoren deze zomer?

In dit blog blikken we naast de sportprogrammering ook vooruit naar de reguliere programma’s en zetten we de hoogtepunten voor juli en augustus voor je op een rij.

EK Voetbal: 11 juni - 11 juli

Na de geweldige show van het Eurovisie Songfestival kijken we nu uit naar 11 juni: de langverwachte aftrap van het EK voetbal. De NOS doet van de eerste tot laatste minuut live verslag van het hele EK. Dit betekent 51 wedstrijden en 22 voetbaldagen volop EK-nieuws. Met programma’s als het EK Journaal en Studio Europa worden alle ontwikkelingen bij de NPO op de voet gevolgd. 

Het EK voetbal biedt merken volop de ruimte om mee te liften op het Oranjegevoel en de hoge waardering van sportevenementen. Zo kunnen deze positieve eigenschappen afstralen op jouw commercial en dat werkt in combinatie met de hoge bereikcijfers positief voor jouw merk. 

Hier kun je meer info over de programma's rondom het EK voetbal terugvinden.

Tour de France: 26 juni - 18 juli

Al tijdens het EK voetbal start het volgende grote sportevenement: de Tour de France. De 108e editie gaat op zaterdag 26 juni in Brest van start en eindigt op zondag 18 juli in Parijs. Alle 21 etappes van de Tour zijn ’s middags rechtstreeks te zien op NPO 1 bij de NOS. Nederland is met grote namen sterk vertegenwoordigd, dus deze Tour is veelbelovend met gegarandeerd veel kijkers en luisteraars.

Breng jouw boodschap ook bij een miljoenenpubliek. Check hier de succesvolle klantcase van Giro di Kika en lees hoe een radiocampagne tijdens de Tour de France hun verwachtingen heeft overtroffen. 

Olympische spelen: 23 juli - 8 augustus

Na de Tour hebben we vijf dagen om bij te komen en dan starten de Olympische Zomerspelen in Tokio. Met gemiddeld twaalf uur topsport per dag is sensatie gegarandeerd. Hoeveel medailles brengen onder meer Epke, Sifan, Tom en de Oranje Leeuwinnen mee naar huis?

Vanwege het tijdsverschil van zeven uur beginnen de uitzendingen van Tokio Live midden in de nacht en lopen ze door in de middag. Dione de Graaff is voor het programma in Tokio: ze volgt alle ins en outs op het Olympische Park en interviewt de sport(st)er van de dag.

Geen tijd om live te kijken? Geen probleem. In de talkshow Studio Tokio kijkt Henry Schut vanuit Scheveningen terug op de dag en blikt hij vooruit op wat nog komen gaat. Sjoerd van Ramshorst verzorgt in Tokio Vandaag een overzicht van de Olympische dag.

Meer weten? Hier kun je meer info over de programma’s rondom de Olympische Spelen terugvinden.

Nog meer sport

Aankomende zomer kan menig sportliefhebber dus zijn of haar hart ophalen. Het EK voetbal, de Tour en de Olympische Spelen zijn samen goed voor 420 uur aan live topsport en vormen de hoofdmoot van deze indrukwekkend sportzomer. Maar er is meer: ook de TT Assen, het Europees kampioenschap hockey, Wimbledon, EK damesvolleybal en de Paralympische Spelen komen voorbij.

Nederland is klaar voor een oranje sportzomer

Dat je het grote publiek kan bereiken tijdens de sportzomer staat vast. Maar wie bereik je nou precies? Kijken er ’s nachts wel mensen naar onze sporters bij de Olympische Spelen? En wat zijn de kijkdichtheden van de reclameblokken? We hebben het allemaal voor je op een rijtje gezet in de volgende video:

 
De aankomende sportevenementen bieden naast het grote bereik nog andere kansen voor merken. Zo blijkt uit recent onderzoek van Gfk in opdracht van de NPO dat grote internationale evenementen zoals het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen mensen dichter bij elkaar brengen en zorgen voor saamhorigheid. Merken kunnen op dit positieve sentiment meeliften door rondom de aankomende events aanwezig te zijn. Wil jij hier ook van profiteren? Bekijk dan onze speciale pakketten voor de sportzomer.

Andere zomerprogrammering bij de NPO

Liever iets anders kijken dan sport? Ook dan is er aankomende zomer genoeg te beleven. Natuurlijk zijn er in juli en augustus ook volop nieuwe en terugkerende zomerprogramma’s te zien.

-Max Vakantieman vanaf 5 juli NPO 1 - gemiddeld 1,3 miljoen kijkers

-Denkend aan Holland, vanaf 23 augustus NPO 1 - gemiddeld 1,5 miljoen kijkers  

-De Slimste Mens, vanaf 12 juli NPO 2 - gemiddeld 2 miljoen kijkers 

-Swanenburg, vanaf 26 juli NPO 1 - nieuwe dramaserie

Meer programma's in juli en augustus

Gunstige zomertarieven op npo radio 

De radiozenders van de NPO hebben ook zin in de zomer. NPO Radio 1 staat volop in het teken van nieuws én sport met Langs de Lijn, Radio Tour de France en RadiOlympia. NPO 3FM hoopt op een kleine festivalzomer en is van 20 tot en met 22 augustus live aanwezig tijdens Lowlands. Ook NPO Radio 5 hult zich in zomerse sferen van 5 juli tot en met 27 augustus.

Mooie kansen voor radio dus deze zomer en daarvoor heeft Ster in juli en augustus extra aantrekkelijke radiotarieven met een lage maandindex van 65 (juli) en 60 (augustus), oftewel 35% of 40% goedkoper dan het reguliere tarief. Deze periode is dus bij uitstek geschikt voor een campagne op radio. Zo bereik je tegen een heel scherp tarief deze zomer een miljoenenpubliek.

Profiteren van een prachtige sportzomer

De zomer biedt dus geweldige mogelijkheden voor merken. Is jouw bedrijf klaar voor deze kansrijke (sport)zomer? En wil je met jouw merk een groot bereik creëren? Neem dan gerust contact met ons op voor een gratis en vrijblijvend media-advies en scoor deze zomer met Ster!

Meer weten?

Dennis Hendriks

accountmanager
035-6725512 dennis.hendriks@ster.nl

Vul je naam in.
Vul een geldig telefoonnummer in.
Vul je naam in.
Vul een geldig e-mailadres in.

Gerelateerd

Pakketten Sportzomer 2021

Reclamecreatie: de kracht van aanpassen

Giro di Kika