Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Live tv-kijken blijft onmisbaar in het nieuwe tv-ecosysteem. Dat is de hoofdconclusie uit het TV Engagement onderzoek van onderzoeksbureau MWM2. In opdracht van SPOT hielden zij kwalitatief onderzoek onder ‘innovators’.
De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2015 is ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ van Albert Heijn. Het is de eerste keer in 21 jaar dat Albert Heijn er met dé publieksprijs voor reclame vandoor gaat. Adverteerder en reclamebureau TBWA\NEBOKO ontvingen de...
De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2015 is ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ van Albert Heijn. Het is de eerste keer in 21 jaar dat Albert Heijn er met dé publieksprijs voor reclame vandoor gaat. Adverteerder en reclamebureau TBWA\NEBOKO ontvingen de...
De top 10 voor de Ster Gouden Loeki 2015 is bekend. Albert Heijn, Jumbo, Centraal Beheer Achmea, Fiat, Interpolis, KPN, Heineken, WNF en Unox staan in de finale. Vanaf nu tot en met 18 januari 2016 kan het Nederlands publiek online stemmen op zijn of...
Bij Ster helpen we bedrijven hun producten, diensten en merken onder de aandacht te brengen van mensen. Met als doel – laten we daar helder over zijn – dat deze mensen de producten en merken uiteindelijk willen kopen. In die context is het belangrijk...
De winnaars van het vierde kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2015 zijn bekend. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld. Uit deze beoordeling zijn 10 winnaars gekomen.
Adverteerders willen het liefst vooraf weten wat hun media performance oplevert. Ster voorziet nu in die behoefte door op basis van onderzoek te voorspellen hoe adverteerders bepaalde doelstellingen kunnen behalen en hen daar op af te rekenen. Hoe? Dat...
Bij Ster veilen wij dit jaar 30 seconden reclamezendtijd op tv voor Serious Request. Van 14 tot en met 24 december staat ons item live in de veiling voor Serious Request 2015.
Cees van Steijn start vandaag als ad interim directeur bij Ster. Van Steijn zal voor een periode van - naar verwachting - enkele maanden zorgdragen voor de continuïteit van Ster.
Ter ere van 50 jaar Ster wordt 25 november de Gouden Loeki Aller Tijden gekozen. Geen sinecure want in al die jaren zijn zo’n 150.000 commercials uitgezonden en moeten er dus 149.999 sneuvelen.
De vakjury heeft bepaald welke 12 commercials doorgaan naar de laatste, allesbepalende publieksstemming voor de Ster Gouden Loeki Aller Tijden.
Ondanks kritische geluiden - over gekleurde Pieten, witte Pieten, roetveeg-Pieten of toch zwarte Pieten en over pepernoten die al in augustus in de winkel liggen - krijg ik nog steeds een heel positief gevoel bij 5 december en de aanloop ernaartoe. Warme...
Algemeen Directeur Arian Buurman heeft in goed overleg met het bestuur van Ster besloten om per 1 januari 2016 te vertrekken bij Ster. Hiermee sluit zij een dienstverband af van 18 jaar, waarvan 11 als algemeen directeur.
Op woensdag 25 november is het zover en wordt ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van Ster bekendgemaakt welke commercial naar huis gaat met de Ster Gouden Loeki Aller Tijden. Dé prijs voor de populairste en meest memorabele tv-commercial uit 50...
Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van Ster wordt de Ster Gouden Loeki Aller Tijden uitgereikt. Dé prijs voor de populairste en meest memorabele tv-commercial aller tijden. Nog 50 commercials zijn in de race voor deze felbegeerde, eervolle Loeki...
Vandaag bestaat Ster 50 jaar. Een mijlpaal. Want met de oprichting in 1965 gaat televisie- en radioreclame in Nederland officieel van start. Een halve eeuw Ster staat voor vele memorabele, baanbrekende, humoristische en spraakmakende commercials. Dankzij...
Om je doelstellingen te halen let je goed op de effectiviteit van je campagne. Zomaar gaan voor het meeste aantal spots of de hoogste korting is in the end minder aantrekkelijk dan vooraf gedacht!
Staatssecretaris Sander Dekker heeft Sam van der Feltz per 1 juli 2015 benoemd als voorzitter van het bestuur van Ster.
Met een nettoresultaat van 218 miljoen euro in 2014 levert Ster een forse bijdrage aan de mediabegroting van het ministerie van OCW. Mede dankzij succesvolle, veelbekeken sportevenementen als de Olympische Spelen en het WK voetbal en de kwalitatieve programma’s...
Simpel. Door te adverteren rondom hooggewaardeerde programma’s. Gemiddeld krijgen televisieprogramma’s van de publieke omroep een 7,6 van het Nederlands publiek. En zo’n mooi rapportcijfer levert een adverteerder meer op dan hij misschien denkt. Onderzoek...