Hoewel verleden week de mussen nog net niet van het dak vielen en de herfst nog maar nét is begonnen, kunnen we stiekem niet wachten om alvast vooruit te kijken naar de laatste maanden van dit jaar. Topprogramma’s, Black Friday, Sinterklaas, kerst, de Top 2000… volop kansen voor jouw merk om een miljoenenpubliek te bereiken!

Een sterk begin van het najaar

Zonder terugblik, geen vooruitblik: de NPO is na een sterke zomerprogrammering het najaar goed begonnen met publiekstrekkers als Wie is de Mol?, Zondag met Lubach en Beste Zangers. Sinds eind augustus worden er ook weer zaken gedaan in het populaire Van onschatbare waarde en vervolgt Arthur Brand zijn zoektocht naar gestolen en verloren gewaande kunst in De Kunstdetective.

Naast deze terugkerende successen maakte de NPO plaats voor nieuwe programma’s, zoals De Vooravond, Commando’s en Paradijs Canada, én natuurlijk voor sport met de Tour, Eredivisie en Nations League. Al met al resulteerde deze programmering in mooie kijkcijfers en een sterke top 10 best bekeken programma's voor de eerste drie weken van september (doelgroep 25-67):

  Top 10 programma's Zender Gem. aantal kijkers
1 Wie is de Mol? NPO 1 2,1 miljoen
2 Journaal extra NPO 1 1,5 miljoen
3 Voetbal Nations League: Nederland-Polen NPO 1 1,2 miljoen
4 Zondag met Lubach NPO 3 1,2 miljoen
5 Voetbal Nations League: Nederland-Italië NPO 3 1,1 miljoen
6 Beste Zangers NPO 1 1 miljoen
7 Journaal 20 uur NPO 1 1 miljoen
8 Voice Senior: the blind auditions RTL 4 1 miljoen
9 Voetbal Nations League: Rust NPO 3 994 duizend
10 Dit was het nieuws NPO 1 970 duizend

Bron: Stichting Kijkonderzoek (SKO), 31 augustus - 20 september

Ook Ster lanceerde iets nieuws: een uniek najaarsaanbod. Goed om te weten: ook in november en december is dit aanbod nog steeds geldig. Zet je minimaal een kwart van je radio- en/of televisiecampagne(s) in bij Ster? Dan krijg je 10% extra korting!

November, Koopmaand

Deze sterke start zet de publieke omroep de rest van het jaar door: NPO Radio belooft in november veel moois met onder meer de Evergreen Top 1000 en de FunX DiXte 1000 en het lijkt een fantastische tv-maand te worden met Floortje blijft hier, Pauw Komt Binnen, Project Rembrandt en Sterren op het Doek. En dat is niet alles!

Als kers op de taart keert in november ook Ali B op Volle Toeren terug; een programma dat voor het laatst in 2016 op de buis was. Ali B koppelde hedendaagse rappers aan echte coryfeeën als Willeke Alberti, Lenny Kuhr en Henny Vrienten. Na vier jaar is het programma terug; dit keer op NPO 1. Welke bekende gezichten elkaars nummers zullen coveren, is nog even een verrassing (alleen het duo Syb van der Ploeg (De Kast) en rapper Mula werd al bekendgemaakt) - des te meer reden om straks voor de buis te kruipen!

Naast deze fantastische programmering is november natuurlijk ook het startschot voor de feestdagen: Sinterklaas zal op een geheime locatie aankomen in ons land, de speelgoedgidsen vallen op de mat en als ultieme voorbereiding op de cadeautjesgekte zijn er natuurlijk dé koopjesdagen van het jaar: Singles Day, Black Friday en Cyber Monday. Een hele mooie kans voor merken om zichzelf in de kijker te spelen. Speciaal voor deze shopdagen hebben we daarom een mooi aanbod.

Een sterk najaar, een sterke afsluiting

In december is het dan zover: het begin van de maand vol feestdagen! Deze trappen we direct goed af met de start van de Top 2000-stemweek én natuurlijk met pakjesavond. Een avond die traditiegetrouw voorafgegaan wordt door het populaire Sinterklaasjournaal, waar in 2019 gemiddeld 1 op de 4 kinderen naar keek. 

Sinterklaaspakketten

In deze maand zijn er tevens volop terugkerende successen, zoals de Top 2000 Quiz en de Slimste Mens, maar ook nieuwe programma’s, zoals Het Museum van Nederland en Klassen. Daarnaast liegt de programmering in de kerstvakantie er niet om: we zien onder meer Een Huis Vol en 3FM Serious Request: The Lifeline terug en natuurlijk wordt er weer geschaatst tijdens het NK Afstanden in Heerenveen.  

Ook voor kinderen is er genoeg te beleven in de kerstperiode: op Zapp(elin) start na Sinterklaas een nieuwe kerstserie, Rudy’s Grote Kerstshow, en wordt er weer gezocht naar de beste baktalenten in de CupCakeCup. Meer weten? Bekijk ons speciale winterpakket hier en wie weet ligt jouw product straks onder de boom!

Een knallend uiteinde

Traditiegetrouw knallen we natuurlijk écht het jaar uit met de lijst der lijsten op NPO Radio 2. Vorig jaar was de Top 2000 goed voor maar liefst 8,2 miljoen luisteraars, 5,5 miljoen kijkers en 2,9 miljoen online bezoekers: een miljoenenpubliek binnen handbereik.

Op onze website vind je de speciale Top 2000-pakketten én een gastblog van Top 2000-dj Wouter van der Goes. Hij blikte alvast vooruit en sprak het voornemen uit om er de ‘mooiste, beste en vrolijkste editie ooit van te maken’. Dat belooft wat!

Het Top 2000-aanbod

Horen of zien we jouw merk dit najaar?

Ook in november en december staat NPO-programmering garant voor een enorm bereik. Met het najaarsaanbod en onze Black Friday-. Sinterklaas-, Winter- én Top 2000-pakketten zijn er unieke kansen voor jouw merk! Horen of zien we je straks terug rondom deze mooie programmering?

Meer weten of direct actie ondernemen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers!

Meer weten?

Dennis Hendriks

accountmanager
035-6725512 dennis.hendriks@ster.nl

Vul je naam in.
Vul een geldig telefoonnummer in.
Vul je naam in.
Vul een geldig e-mailadres in.

Gerelateerd

Tijdelijke pakketten

Adverteren in crisistijd: zes maanden later

Luistercijfers: NPO Radio 2 versterkt marktleiderschap