De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het vierde kwartaal van 2021 zijn bekend! Albert Heijn, Heineken, Jumbo, KPN, Lidl, Peijnenburg, PLUS supermarkt, Staatsloterij en Zilveren Kruis maken kans op de Ster Gouden Loeki 2021.

De 10 kwartaalwinnaars van het vierde kwartaal van 2021

  • Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met 'Altijd antwoord op die ene vraag, wat eten we vandaag?'
  • Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met 'Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar'
  • Heineken & Publicis Italy met 'Cheers to all'
  • Jumbo & Alfred International met '100 boodschappen voor 1 euro'
  • KPN & DentsuAchtung met 'Haal alles uit je wifi'
  • Lidl & Joe Public met 'Lidl strooit met snoep- en speelgoed voor Sinterklaas'
  • Peijnenburg & DDB Unlimited met 'Van happen word je happie 2'
  • PLUS Supermarkt & Wunderman Thompson Amsterdam met 'Goed eten is samen eten'
  • Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met 'Fritsie'
  • Zilveren Kruis & Dawn met 'Gezonder leven is geen wedstrijd'

Wil je de commercials nog eens terugkijken? Dat kan! De spots van het vierde kwartaal staan op onze website.

Meer informatie over de verkiezing van de Ster Gouden Loeki vind je hier


Op naar de finale

Nu alle 40 kwartaalwinnaars bekend zijn, is het tijd om dit terug te brengen naar 10 finalisten. De 40 commercials worden nu opnieuw aan het panel van GfK voorgelegd, waaruit een ranking ontstaat. De top 10 hiervan zijn de finalisten van 2021. Op deze top 10 kan straks door het Nederlands publiek gestemd worden via www.stergoudenloeki.nl.

Ster Gouden Loeki

Bij Ster geloven we in de kracht van reclame: een goede commerciële boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt het gewenste resultaat. Daarnaast vinden we dat goede reclame beloond moet worden. Het is dé (enige) publieksprijs voor de beste, mooiste of meest bijzondere reclame.

In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.

De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial 'Zwanen'.

Meer informatie