De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het laatste kwartaal van 2022 zijn bekend! Albert Heijn, Alzheimer Nederland, HEMA, Het Vergeten Kind, Kruidvat, Old Amsterdam, PLUS Supermarkt, Snickers en Staatsloterij maken kans op de Ster Gouden Loeki 2022.

De 10 kwartaalwinnaars van het laatste kwartaal van 2022

  • Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met 'Met elkaar wordt het magisch'
  • Alzheimer Nederland met 'Wat alz... het jóuw vader is?'
  • HEMA & DDB Unlimited met 'Kerstknuffel'
  • Het Vergeten Kind & Happy Horizon met 'Laat geen kind er alleen voor staan'
  • Kruidvat & DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat met 'Duurzamer, doe er je voordeel mee'
  • Kruidvat & DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat met 'Iedereen verdient een mooie kerst'
  • Old Amsterdam & DDB Unlimited met 'Smaak van grote dromen'
  • PLUS Supermarkt & Energize met 'Goed eten is samen eten'
  • Snickers & BBDO New York met 'Unfiltered Girlfriend'
  • Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met 'Wacht niet tot geluk je overkomt'

Wil je de commercials nog eens terugkijken? Dat kan! De spots van het laatste kwartaal staan op onze website.

Meer informatie over de verkiezing van de Ster Gouden Loeki vind je hier

Op naar de finale

Nu alle 40 kwartaalwinnaars bekend zijn, is het tijd om dit terug te brengen naar 10 finalisten. De 40 commercials worden nu opnieuw aan het panel van GfK voorgelegd, waaruit een ranking ontstaat. De top 10 hiervan zijn de finalisten van 2022. Op deze top 10 kan straks door het Nederlands publiek gestemd worden via www.stergoudenloeki.nl.

Ster Gouden Loeki

Bij Ster geloven we in de kracht van reclame: een goede commerciële boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt het gewenste resultaat. Daarnaast vinden we dat goede reclame beloond moet worden. Het is dé (enige) publieksprijs voor de beste, mooiste of meest bijzondere reclame.

In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.

De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial 'Zwanen'.

Meer informatie