Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Het blijft toch de ultieme prijs in reclameland, die Gouden Loeki. Net gestart in de reclamewereld zat ik klaar voor de live uitzending van de uitreiking, samen met al die andere tv-kijkers die meegenoten van de mooiste, beste en grappigste ‘reclames’....
Eelco Stevens en zijn begeleider Siete Hoekstra stelen de show in de IkZorg-reclamespot van Ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Ze maken kans op de 25e Gouden Loeki.
In februari 2020 vindt de 25e Ster Gouden Loeki-uitreiking plaats. De mooiste, grappigste en meest ontroerende reclames worden dan weer in het zonnetje gezet. Maar zijn dit soort reclames ook echt effectief?
Na de knallende winst van Duncan Lawrence staat Nederland op scherp. Wij mogen, eindelijk weer, het Songfestival organiseren! Wie gaat het organiseren, wie gaat het presenteren en waar wordt het gehouden? Mondjesmaat komt er informatie vrij over het Songfestivalteam...
Het Eurovisie Songfestival van 2019 bleek een kijkcijferknaller. Tijdens de finale, het reclameblok én de programma's er omheen. Dit blog duikt in de mooie kijkcijfers van de zinderende Songfestivalfinale.
DVJ heeft in opdracht van Ster een publieksonderzoek laten uitvoeren naar het sentiment rond reclame bij de publieke omroep. Dit na aanleiding van recente discussies over dit onderwerp die ontstaan zijn met het oog op de visiebrief die minister Slob binnenkort...
Experiment startup vakanties.nl op NPO resulteert in vertienvoudiging websitetraffic! Door te adverteren rondom kijkcijferkanonnen en live sportverslagen. Op vakanties.nl stel je helemaal zelf je pakketreis samen, zodat je vakantie precies overeenkomt...
Nog niet zo heel lang geleden waren de sportzomers in oneven jaren minder interessant voor liefhebbers van grote sporttoernooien. Tot de Oranje Leeuwinnen daar in 2017 verandering in brachten, door Europees Kampioen te worden. Gaan ze dat dit jaar nog...
Vandaag is het World Radio Day. Een dag in waarop we het medium radio vieren. Want, ondanks dat er tegenwoordig overal gepersonaliseerde playlists beschikbaar zijn is, het soms ook heerlijk om even uit het algoritme te stappen en je muzikaal te laten...
Nederlands grootste speurtocht Wie is de Mol? is weer begonnen! Er keken er bijna 3 miljoen Nederlanders (6+) naar de eerste aflevering van het negentiende seizoen. Dat is het hoogste ooit voor een seizoensopener van WIDM. Niet alleen op de uitzenddag...
NPO1 blijft de favoriete zender voor de zondagavond. Ook met dit tiende seizoen wist Boer zoekt Vrouw weer de kijkcijferlijsten te domineren. Gemiddeld zaten er elke zondagavond 3,3 miljoen Nederlanders in spanning voor de buis. Nu #bzv is afgelopen stemt...
Wat is de invloed van premium content op jouw reclame? Bij Ster hebben we verschillende studies gedaan naar de waardering van programma’s en de invloed daarvan op de reclame die er omheen te zien is. De resultaten zijn duidelijk, premium content heeft...
Met het nieuwe commercieel beleid hebben we bij Ster de deuren geopend voor nieuwe, kleinere adverteerders. Dit heeft in het eerste kwartaal tot een instroom van 12% nieuwe adverteerders geleid. Toch lijkt het medialandschap qua video voor het micro-MKB...
Hoe zit dat nou precies met de invloed van tv-commercials op verlanglijstjes? Wij deden er, met het oog op naderende Sint- en Kerstverlanglijstjes, onderzoek naar. Want wist je dat het oriëntatieproces voor decembercadeaus al in september begint? Onze...
Het vertrouwen in een mediaplatform vergroot het succes van je reclame. Ook Ster heeft al eerder onderzoek gedaan naar het effect van programma- en zenderomgeving op de effectiviteit van tv-commercials. Zo blijkt bijvoorbeeld dat ons brein een positief...
Er komt weer een fantastische sportzomer aan, met natuurlijk het WK Voetbal als grootste en meest meeslepende evenement van het jaar. Vanaf 14 juni strijden 32 landen om de felbegeerde trofee.
Adverteren rondom De Luizenmoeder? “Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij héél bijzonder!” En dat is ook bijzonder! Tot nu toe by far het best bekeken programma van 2018, met een gemiddeld aantal kijkers van 3.662.000. Bijna een kwart van Nederland...
Vorige week was het weer zover: de Spielwarenmesse in Neurenberg, hét speelgoedevenement van het jaar! De hele stad stond in het teken van speelgoed; iedereen die ook maar íets te maken heeft met deze industrie was er te vinden. Het kostte dus ook geen...
Vorig week heeft het Nederlands publiek Appie Christmas! uitgeroepen tot de beste commercial van 2017. Toen ik van Carré naar huis reed, dacht ik na over wat er nu voor zorgt dat deze commercial meer impact heeft dan een andere. Gaat het om een hoog en...
De Gouden Loeki is voor Alfred de prijs van het jaar. Wij houden van Reclame, van Grote ideeën voor het Grote publiek. En dus is deze grote publieksprijs de enige graadmeter die er echt toe doet. Want alleen als die liefde voor reclame beantwoord wordt,...